Mats&Morgan

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Mats&Morgan

Inläggav Pinnick » 2005-10-12 00:33

Sen jag såg dem live har jag blivit nyfiken att köpa en eller flera eller kanske alla deras skivor. Någon som har någon koll på M&m? Vilken är mest melodiös? Vilken kanske man borde starta med?
Den stunden jag såg dem på bassndrum i Stockholm så tyckte jag deras äldre låtar verkade mer trallvänliga i alla fall..

tacksam för svar :)

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Mats&Morgan

Inläggav Bill50x » 2005-10-12 02:19

Pinnick skrev:Sen jag såg dem live har jag blivit nyfiken att köpa en eller flera eller kanske alla deras skivor. Någon som har någon koll på M&m? Vilken är mest melodiös? Vilken kanske man borde starta med?
Den stunden jag såg dem på bassndrum i Stockholm så tyckte jag deras äldre låtar verkade mer trallvänliga i alla fall..

tacksam för svar :)

mvh
/Pinnick

Mats & Morgan är knappast trallvänliga, men dom är mycket bra! Jag har bara en skiva med dom, dubbel-cd´n "The Music & The Money". Grymt trumspel och härliga harmonier, som tex i låten "If I only had a clavinet".

Rekommenderas!

/ B

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-10-12 03:05

Jag skämtade lite eftersom vissa låtar var direkt trallovänliga. Men vissa andra var aningen mer trallvänliga ;)

Jag har inte hört så många låtar men vissa små slingor sitter kvar i huvudet på låtar jag inte vet vad de heter. Jag tror "bader puff" är med på "The Music & The Money". Den är ju väldigt skön faktiskt :-)
Bill, Köpte du den i butik i stockholm eller från morgan ågrens hemsida eller vars?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-10-12 16:17

Pinnick skrev:Jag skämtade lite eftersom vissa låtar var direkt trallovänliga. Men vissa andra var aningen mer trallvänliga ;)

Jag har inte hört så många låtar men vissa små slingor sitter kvar i huvudet på låtar jag inte vet vad de heter. Jag tror "bader puff" är med på "The Music & The Money". Den är ju väldigt skön faktiskt :-)
Bill, Köpte du den i butik i stockholm eller från morgan ågrens hemsida eller vars?

Minns inte var. Men det bör vara en nätbutik, modell Bengans, Skivhugget eller nåt för jag går nästan aldrig i vanliga skivbutiker.

/ B

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-10-12 19:23

Jag har kollat runt lite och inte hittat mats/morgans äldre skivor någonstans. Jag får la beställa från morganagren.coms webshop.
Men musiken, f-en va bra. Alltid lika kul med nya roliga upptäckter.

hur ska man beskriva de som de inte beskrivits tidigare? lite georg riedel, spacig jazzfusion, lite tecknade bamse in-movie musik, lite åt "sunday of life"-hållet med porcupine tree kanske.

Rekommenderas! (som sagt )

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-10-13 21:42

Jag skulle säga blipp-blopp-fo´-real! De är så jäkla söta (låtarna) så det är sliskigt åt det helt enkelt...

Kan rekomendera LIVE och DVDn TRUM. Mkt bra. Tror det bara går att köpa från Morgans hemsid, och med lite tur i någon butik.. dock ovanligt. Köpte iofs "The Teenage Tapes" på Mega-Sergel..

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-10-13 22:36

Jag gick in i en liten progrockmusikbutik någonstans på en sidogata till en större gata i Sthlm när jag var i sthlm sist. Där hade de 4-5 stycken med M&M. Men jag kommer inte ihåg vad den hette. Mellotronen kanske? Fast jag är ju inte i närheten av sthlm nu dessvärre :(

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-10-13 22:38

Tänk, jag skulle just kunnat tänka mig att skulle man hitta det i standardsortimentet i någon butik i Sthlm så skulle det vara i Mellotronen (vaffan, heter den verkligen så? Den bredvid Frizzle typ..).

Där hittade jag Magma plattor exempelvis! :D

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-10-14 01:22

Ja skyndafynda på mellotronen. De hade beg. backar med LP med bl.a. bandet Bacon för 10:- :lol: (norska bandet Bacon :lol: )'

De kanske hette Egg&Bacon eller något förresten.. Bacon brothers? Det stod på norska på baksidan i alla fall.

Återgå till Musikstugan