Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Har du inget konto på faktiskt ftp:n så skicka ett pm till admin.
Andersh74 skrev:adzer skrev:Har du inget konto på faktiskt ftp:n så skicka ett pm till admin.
Jag är verkligen antiteknisk i von Wrights anda, alltså skeptisk. Jag tror inte jag får till ett konto på faktiskt.....
Men om jag visste hur jag skickade ett pm till admin skulle jag göra så.
/A
misanplass skrev:Din låt fungerar stålande på Soundcloud!
Andersh74 skrev:misanplass skrev:Din låt fungerar stålande på Soundcloud!
På vilket sätt? Att den går att höra eller att den låter bra? Jag kunde då inte höra den på Soundcloud alls. Men det var ju därför jag bad om hjälp. Jag har tröttnat på att bli en smula gubbe lite för tidigt. Jag är ju bara 40 och verkar inte klara av det en treåring gör längre....![]()
Men hur lät det? Skissen till en låt. För det är vad det, en skiss.
/A
misanplass skrev:Andersh74 skrev:misanplass skrev:Din låt fungerar stålande på Soundcloud!
På vilket sätt? Att den går att höra eller att den låter bra? Jag kunde då inte höra den på Soundcloud alls. Men det var ju därför jag bad om hjälp. Jag har tröttnat på att bli en smula gubbe lite för tidigt. Jag är ju bara 40 och verkar inte klara av det en treåring gör längre....![]()
/A
Att den gick att höra. Sitter med laptop så jag skall inte uttala mig om ljudkvaliteten. Men med ljudet från min laptop fanns ingen att anmärka på.
Andersh74 skrev:misanplass skrev:Andersh74 skrev:misanplass skrev:Din låt fungerar stålande på Soundcloud!
/A
Att den gick att höra. Sitter med laptop så jag skall inte uttala mig om ljudkvaliteten. Men med ljudet från min laptop fanns ingen att anmärka på.
Här i musikstugan hoppas jag slippa påhopp om ljudkvalité. Däremot hoppades jag kritik om tanken bakom låten. Alla har vi väl lyssnat på kassetband i gamla bilar?
Låten är ju inte mycket mer än en skiss, ett skelett. Min tanke är att den ska kläs med stråkar och en skolad kvinnoröst. Min röst som kan höras ska inte vara där. Den här låten är den första som jag varit med att göra som jag tänkte skulle passa för Allsvenskan eller vad det heter..... Det där radioprogrammet som går på P4 varje helg och spelar Vikingarna och Benny Andersson och Helen Sjöholm vecka efter vecka.
Vad tror ni?
/A
Jocke skrev:Med tanke på att många kända artister kommer till studion med sina "demos" nedklottrade på baksidan av gamla kvitton tycker jag att det du har en bra grund här!Det här kan man göra mycket med men det har också sin charm att det är så här avskalat och direkt!
OlA-68 skrev:många jättebra partier. ni får jobba lite hårdare på att smälta samman rösterna. texten kan stundtals kännas repetitiv...utveckla, visserligen vet jag att det finns låtar som bygger på en line...men det betyder inte att det är bra.men...här finns ett korn,låt det bli en åker
lycka till
Alexi skrev:Kanske dags för ny tråd eller iaf ny tittel på denna?
Det hade jag missat, jag trodde du menade att du ville ha hjälp med att ladda upp ljudfilen. Men att tråden nu skulle skifta över till att diskutera ljudfilen.Andersh74 skrev:Alexi skrev:Kanske dags för ny tråd eller iaf ny tittel på denna?
Jag förstår inte felet på trådtiteln. Bandet heter Hjälp och fick det namnet då vi då var fem personer och hejjare på semaforering allihop! Alltså lite inspirerade av albumet Help.
/A
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster