Moderator: Redaktörer
LageB skrev:För er som har kunnat missat detta:
http://www.youtube.com/watch?v=nls1HtXQ ... youtu.be&a
Pöjkarna från musikhögskolan Stockholm släppte sin första egna singel på Youtube i veckan. Otroligt skickliga musiker.
Nattlorden skrev:Är inte bassisten en tjej??
petersteindl skrev:Nattlorden skrev:Är inte bassisten en tjej??
Nej, basisten Henrik Linder är inte en tjej.
Tompa_39 skrev:LageB skrev:För er som har kunnat missat detta:
Pöjkarna från musikhögskolan Stockholm släppte sin första egna singel på Youtube i veckan. Otroligt skickliga musiker.
Yeah, Jag hängde på låset på Youtube tills den släpptes.....kan liksom inte sluta lyssna, har spelat den sen dess, helt otroligt beroendeframkallande musik.
Allvarligt, känns nästan löjligt att säga detta men, enligt mig och hundratusentals andra över hela jorden, inklusive bl.a Quincy Jones, David Foster, Steve Lukather, Chaka Khan...så är Dirty Loops det häftigaste som hänt inom popmusiken de senaste 20 åren, så ta mig tusan
!!!!
Och för Er som inte fattat.... lyssna ordentligt....en sällan skådad mix av musikalitet, skicklighet, smakfullhet, känsla och glädje![]()
..och allt detta från 3 unga killar från Svedala.
Jag är HELT SÅLD!!
LageB skrev:Tompa_39 skrev:LageB skrev:För er som har kunnat missat detta:
Yeah, Jag hängde på låset på Youtube tills den släpptes.....kan liksom inte sluta lyssna, har spelat den sen dess, helt otroligt beroendeframkallande musik.
Allvarligt, känns nästan löjligt att säga detta men, enligt mig och hundratusentals andra över hela jorden, inklusive bl.a Quincy Jones, David Foster, Steve Lukather, Chaka Khan...så är Dirty Loops det häftigaste som hänt inom popmusiken de senaste 20 åren, så ta mig tusan
!!!!
Och för Er som inte fattat.... lyssna ordentligt....en sällan skådad mix av musikalitet, skicklighet, smakfullhet, känsla och glädje![]()
..och allt detta från 3 unga killar från Svedala.
Jag är HELT SÅLD!!
Ditto Ditto
Kan inte vänta tills albumet släpps början 2014. Ska visst innehålla både blås och stråkar.

tiaz skrev:varför denna hype?tycker det är tråkigt att de valt att köra autotune över hela sången. riktigt tråkigt. kan likaväl sätta justin bieber på sångare i bandet så låter det likadant - förstår ni hur jag menar?
tiaz skrev:varför denna hype?tycker det är tråkigt att de valt att köra autotune över hela sången. riktigt tråkigt. kan likaväl sätta justin bieber på sångare i bandet så låter det likadant - förstår ni hur jag menar?
Tompa_39 skrev:
Japp och inte vilka blåsare som helst direkt![]()
The horn section of the album:
Dan Higgins (tenor), Gary Grant (Trpt), Andreas Carlsson (horn recording producer), Jerry Hey (arranger),
Andrew Hey (engineer), Bill Reichenbach (trombone) and Wayne Bergeron (trpt)
A dream come true for all of us to have these legends on the album!!!
Tompa_39 skrev:tiaz skrev:varför denna hype?tycker det är tråkigt att de valt att köra autotune över hela sången. riktigt tråkigt. kan likaväl sätta justin bieber på sångare i bandet så låter det likadant - förstår ni hur jag menar?
nä - tycker nog att typ 600 000 looks på 6 dagar talar sitt tydliga språk....förstår du hur jag menar ?
...
Dessutom är det inte Autotune på sången heller....det har dom dementerat redan...
tiaz skrev:ok... det är alltså inte just autotune som program de använt. du menar alltså att det är något annat program de använt sig utav, eller låter han verkligen så?![]()
Nattlorden skrev:tiaz skrev:ok... det är alltså inte just autotune som program de använt. du menar alltså att det är något annat program de använt sig utav, eller låter han verkligen så?![]()
Någon har skickat dator med autotune med tidsmaskin tillbaka till Stevie Wonder också eller?
tiaz skrev:har svårt att förstå vart du vill komma med ditt inlägg men jag förutsätter att du inte e helt döv eller tappad bakom flötet?med all respekt vill jag bara säga att jag var något ironisk i mitt föregående inlägg.
Nattlorden skrev:tiaz skrev:har svårt att förstå vart du vill komma med ditt inlägg men jag förutsätter att du inte e helt döv eller tappad bakom flötet?med all respekt vill jag bara säga att jag var något ironisk i mitt föregående inlägg.
Jag menade att andra sångare har bevisat att man kan sjunga så exakt redan innan autotunen uppfanns, sålunda är det möjligt även idag. Jag förstår dock varför det är lätt att tro det eftersom det är väldigt torrt inspelat. Och på sluttampen menade jag att med tanke på vissa passager i sången som förekommer så skulle det kräva stor skicklighet med rattandet av autotune för att den inte skulle orsaka hörbara artefakter.
tiaz skrev:Tompa_39 skrev:tiaz skrev:varför denna hype?tycker det är tråkigt att de valt att köra autotune över hela sången. riktigt tråkigt. kan likaväl sätta justin bieber på sångare i bandet så låter det likadant - förstår ni hur jag menar?
nä - tycker nog att typ 600 000 looks på 6 dagar talar sitt tydliga språk....förstår du hur jag menar ?
...
Dessutom är det inte Autotune på sången heller....det har dom dementerat redan...
ok... det är alltså inte just autotune som program de använt. du menar alltså att det är något annat program de använt sig utav, eller låter han verkligen så?![]()
tiaz skrev:Tompa_39 skrev:tiaz skrev:varför denna hype?tycker det är tråkigt att de valt att köra autotune över hela sången. riktigt tråkigt. kan likaväl sätta justin bieber på sångare i bandet så låter det likadant - förstår ni hur jag menar?
...
ok... det är alltså inte just autotune som program de använt. du menar alltså att det är något annat program de använt sig utav, eller låter han verkligen så?![]()
Tompa_39 skrev:tiaz skrev:Tompa_39 skrev:tiaz skrev:varför denna hype?tycker det är tråkigt att de valt att köra autotune över hela sången. riktigt tråkigt. kan likaväl sätta justin bieber på sångare i bandet så låter det likadant - förstår ni hur jag menar?
...
...jag tror faktiskt att han är väldigt bra på att sjunga helt enkelt, sen om det finns någon typ av röstkorrigeringsprogram ... Ja ,säg det den som vet, dock har den diskussionen mig veterligen redan varit uppe, och Jonah har dementerat detta.....
....men som du insinuerar i ditt första inlägg att autotune skulle få mig (eller Justin Bieber) att låta som Jonah per automatik finner jag synnerligen otänkbart...
tiaz skrev:
SNIP
att man i inspelningen använt sig utav någon typ av vocoder eller röst processor är det inget snack om. stevie wonder och soul artister i allmänhet är kända för att flitigt använda dessa hjälpmedel. förstår inte hur ni kan sitta och förneka detta? herregud... vad har ni att förlora på det? i princip alla "moderna" artister använder olika typer av instrument.
man hör det genom hela låten - första riktigt uppenbara indikeringen är vid 0:26 in i videon.
petersteindl skrev:Det som är kul är att Dirty Loops med dess covers bildar skola och inte orginalet![]()
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=RPTYbv8hdnw
Mvh
Peter
Tompa_39 skrev:tiaz skrev:
SNIP
att man i inspelningen använt sig utav någon typ av vocoder eller röst processor är det inget snack om. stevie wonder och soul artister i allmänhet är kända för att flitigt använda dessa hjälpmedel. förstår inte hur ni kan sitta och förneka detta? herregud... vad har ni att förlora på det? i princip alla "moderna" artister använder olika typer av instrument.
man hör det genom hela låten - första riktigt uppenbara indikeringen är vid 0:26 in i videon.
Nä, det är säkert som du säger att alla använder någon slags 'effect' på sången, varför skulle man inte det om man vill ha det och tycker att det låter bättre?
Min reaktion kommer egentligen av ditt första inlägg, där jag tolkar dig som om det nästan inte är 'riktig' sång...utan allt är processat och det skulle låta likadant om Justin Bieber sjöng.....dvs Jonah sjunger inte bra, utan allt är 'fusk'....?
Men. det kanske inte är så du menar...?
Check this also...![]()
http://www.youtube.com/watch?v=KifFHFlr0c0
tiaz skrev:Tompa_39 skrev:tiaz skrev:
SNIP
Nä, det är säkert som du säger att alla använder någon slags 'effect' på sången, varför skulle man inte det om man vill ha det och tycker att det låter bättre?
Min reaktion kommer egentligen av ditt första inlägg, där jag tolkar dig som om det nästan inte är 'riktig' sång...utan allt är processat och det skulle låta likadant om Justin Bieber sjöng.....dvs Jonah sjunger inte bra, utan allt är 'fusk'....?
Men. det kanske inte är så du menar...?
Check this also...![]()
http://www.youtube.com/watch?v=KifFHFlr0c0
mitt resonemang börjar med att jag försöker uttrycka sorg över att musikindustrin idag missbrukar sin bäste vän autotune. och tyvärr verkar denna grupp använda det minst lika flitigt som förebilden i inlägget, vilket jag tycker är synd eftersom de verkar vara skickliga instrumentalister
Användare som besöker denna kategori: radelius och 20 gäster