Gundozer skrev:Hittade på samma sida en skön förklaring...lite överdrivet kanske, men säkert också mycket sant.
jag beställer nog 10 av varje så vet jag tills en annan gång.
Ytterfickor
Polyetenfickan är mjuk och smidig men är samtidigt inte så tålig för repor och blir snabbare sliten. Mest lämpad för arkivändamål då man behöver en billig ficka som inte utsätts för slitage.
PVC-fickan tål mera och är svetsad på annat sätt, hörnen är också något rundade. Den anpassar sig efter innehållet och sitter tight och snyggt - bilder får en härlig lyster. Apelsinmönstret och det kraftiga materialet gör fickorna okänsliga för fingeravtryck och annat slitage. De spricker inte heller utan håller sig mjuka och fina i många år.
Hehe, jo... det gäller att ha en bra kravspec
För mig spelar det ingen roll om plastfickan blir repig/sliten så länge den inte går sönder. Det är skivomslaget jag vill skydda! Men det är trist om den inte går att hantera utan problem. Att dra ut en skiva ur hyllan för att titta på den och sedan korvar sig plastfickan när man skjuter in den, då blir jag lätt irriterad, typ.
Men du gör helt rätt, det är bara att prova! Det är ju inga stora pengar det handlar om.
Men, *nyfiken* har du så många 10" skivor?
/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.