är att man har lättare att lyssna på impuls, man bläddrar och hittar och kan bara trycka på knappen, så spelar det. Gör att man har ett mer avspänt förhållande till lyssnandet.
Jag har återfunnit saker som jag bara inte stått ut med förut, antagligen för att CD-pysslet (eller värre med LPpysslandet..) förstörde stämningen lite.
Allan Petterssons symfonier, Berwald (som är JÄKLIGT bra), Alban Berg, Couperin.
Att ha bläddrandet och spelkontrollen i samma grej hjälper också till; särskilt om man kan få till metadatat så att just den control point som man använder visar det man behöver för att veta vad man ska lyssna på, vad man redan lyssnar på, hur mycket som är kvar (viktigt för lugnet om man ofta blir störd (MJAU, HUSSE! MAT!!!) ). Volymkontroll i samma platta sak!!! Bra sak.
Metadata är en sore point: DGs FLAC som jag köpte har metadata så att PlugPlayer duger sådär, BubbleUPnP blir oanvändbar (allt försvinner ut till höger...) och AVR1912 visar inte ens en ledtråd till vad det är som spelas.