- Jag har lyssnat på musik ända sedan jag var barn. Jag var begåvad med musikaliska föräldrar och fick tidigt en rejäl genomkörare beträffande världens all musik. Jazz. Klassiskt. Pop. Opera. Allt. Men precis som alla andra kids så fanns ju tonårsfasoner även hos mig när jag växte upp. Alla dessa har jag sparat, och jag kan ibland lite röd i ansiktet undra 'hur fan kunde jag gilla detta'? Men i allt detta 'brus' finns det något jag fortfarande älskar högt över allt annat, något jag fortfarande lyssnar på mer än fyrtio år senare.
Led Zeppelin IV (i synnerhet 'Black Dog' som fortfarande fascinerar mig med alla sina taktbyten).
Allt annat blev sönderlyssnat. Beatles. Stones. Allt. Men Led Zeppelin IV håller oavsett antalet lyssningar.
Så jag hävdar att det måste vara musikvärldens 'all time high', men jag inser naturligtvis att det finns andra som tycker annorlunda. Att det finns andra album som följt dem genom livet.
Så, min undran är, har ni något album som...liksom följt er under alla år? Något som ni aldrig tröttnat på? Alltså aldrig. Ett album ni fortfarande lyssnar på med glädje och kanske upptäcker nya saker varje gång ni lyssnar på det?
Berätta. Det skulle vara kul att vidga musikhorisonten lite med sådana berättelser.