Var kan man köpa FLAC-filer från Deutsche Grammophon??

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr

Var kan man köpa FLAC-filer från Deutsche Grammophon??

Inläggav n3mmr » 2014-01-11 13:35

Jag försökte nyss direkt från DGs hemsida; man hamnar hos Universal Music. Det ser ut att gå bra, men till slut kommer det ett besked att dom tagit betalt, men det går inte att skicka till mig p g a var jag bor (rättighetsträsket??), och att pengarna kommer att sättas in igen...

FLAC från DG är intressant för mig, så jag vill gärna att det ska funka, och gärna via en affär där man kan registrera sig för "omnedladdning".
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
n3mmr

Re: Var kan man köpa FLAC-filer från Deutsche Grammophon??

Inläggav n3mmr » 2014-01-11 14:00

n3mmr skrev:Jag försökte nyss direkt från DGs hemsida; man hamnar hos Universal Music. Det ser ut att gå bra, men till slut kommer det ett besked att dom tagit betalt, men det går inte att skicka till mig p g a var jag bor (rättighetsträsket??), och att pengarna kommer att sättas in igen...

FLAC från DG är intressant för mig, så jag vill gärna att det ska funka, och gärna via en affär där man kan registrera sig för "omnedladdning".

Det funkar från Presto Classical
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-11 16:46

:D Det där var en rolig iHandel. Tackar för tips.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2014-01-11 17:22

petersteindl skrev::D Det där var en rolig iHandel. Tackar för tips.

Mvh
Peter

Jag har just köpt hem en FLAC av Abbado/Pollini Beethoven Pastoral och Meeresstille och en pianofantasi.

Vet inte än om jag är nöjd, ska MasVisa och lyssna mer.

Användarvisningsbild
lemmts

Inläggav lemmts » 2014-01-13 21:41

Jag köpte CDn när den var ny. Kul om du MasVisar så kan jag också göra det.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-13 22:23

n3mmr skrev: Jag har just köpt hem en FLAC av Abbado/Pollini Beethoven Pastoral och Meeresstille och en pianofantasi.

Vet inte än om jag är nöjd, ska MasVisa och lyssna mer.

lemmts skrev:Jag köpte CDn när den var ny. Kul om du MasVisar så kan jag också göra det.

Ja, det vore jätteintressant :)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2014-01-14 22:38

Då har jag masvisat alla låtarna... :-) Leendet gäller begreppet "låtarna".

Då ska jag komma på var jag ska lägga upp dom.

Google drive??
Senast redigerad av n3mmr 2014-01-14 22:57, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2014-01-14 22:41

n3mmr skrev:Då har jag masvisat alla låtarna... :-)

Då ska jag komma på var jag ska lägga upp dom.

Google drive??

Enklast är väl att lägga upp dem på typ Photobucket och sedan länka dit. Då visas bilderna i inlägget här.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-14 23:41

Spännande :)

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2014-01-15 12:18

Sites.google.com verkar vara skräp: Inga animations, många tag-typer förbjuds, så direkt upload är INTE bra.

Användarvisningsbild
n3mmr

Janaceks kvartetter med ursprungliga Janacek-kvartetten

Inläggav n3mmr » 2014-01-16 16:19

Jag har i dag hittat en av de bästa stråkkvartett-inspelningar jag hört, musikaliskt då; Janaceks två stråkkvartetter spelade av Janacek-kvartetten på Supraphon i min bokhylla, där den hamnat inuti ett dubbelvikt fodral till en annan LP.

Utgivet 1964, tror jag.

Var hittar man samma inspelning av dessa två verk, för nedladdning i FLAC?? Eller på CD?

De e-handelssajter jag hittar har INTE denna inspelning, jag tror inte ens att jag hittat den på CD.

Det gäller alltså inspelningar gjorda av den första generationen av Janacek-kvartetten, den nuvarande generationen har gett ut (år 2000??) en närmast anemisk version av samma kvartetter

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-01-26 11:37

HD Tracks ger 20% på DG den här veckan
http://www.hdtracks.com/specials-of-the-week

Här är deras samlade Janacek
http://www.hdtracks.com/catalogsearch/result/?q=janacek
Sitter nöjd :)

Återgå till Musikstugan