Moderator: Redaktörer
Triggerhappy skrev:2: Eftersom musikbolaget bestämt sig för att inte göra originalet tillgängligt utan endast "försämrade" utgåvor så har jag klart MINDRE moraliska tankar ang att sitta på en FLAC ripp.
Hur skulle ni tänka runt detta?
mrGaskill skrev:jag kan sjunga in den i vilken bitrate du vill så du slipper samvetskval
AndreasArvidsson skrev:Triggerhappy skrev:2: Eftersom musikbolaget bestämt sig för att inte göra originalet tillgängligt utan endast "försämrade" utgåvor så har jag klart MINDRE moraliska tankar ang att sitta på en FLAC ripp.
Hur skulle ni tänka runt detta?
Om produkten i detta fall inte går att köpa så ser inte jag några moraliska invändningar mot att piratkopiera denna. Om produkten inte säljs så har du ingen möjlighet att köpa den och tillverkaren går inte miste om någon potentiell inkomst.
Om du verkligen vill hålla samvetet rent så kan du ju alltid köpa en av dessa söndermastrade exemplar och lägg i en låda medans du njuter av ljudet från din piratkopia.
shifts skrev:Återutgåva från -86 kanske duger? Finns två här, den billigaste för 42 kronor:
http://www.discogs.com/Michael-Jackson- ... se/3916065
shifts skrev:Har inte tagit del av artikeln tyvärr.
verdad skrev:Med tanke på din punkt nummer 2.
Är det olagligt att någon kopierar en skiva från sin samling och ger bort det till en kompis? (=dig)
Nu pratar vi inte om masskopiering och lägga ut till offentligheten på internet.
Alltså hade du behövt ha dåligt samvete?
Någon som vet vad vad lagen egentligen säger här.
Jag trodde det var ok, men det kanske det inte är.
Ursäkta lite OT, men det kanske finns fler som skulle vilja veta.
Kanske skulle det startas en ny tråd i ämnet.
Men, men någon som besitter mer ingående kunskap i ämnet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster