Farväl Pete Seeger

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Farväl Pete Seeger

Inläggav soundbrigade » 2014-01-28 19:16

Det store ikonen inom den amerikanska proteströrelse, Pete Seeger, har avlidit 94 år gammal - forever young

Bild
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-28 19:39

Pete, en av mina absoluta favoriter.

Snow

Words

RIP!
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-01-28 19:40

Härligt ändå att han fick hänga med så länge. Hoppas han var frisk i det längsta.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2014-01-28 20:00

Mina syskon var hängivna fans av Pete Seeger, Joan Baez, Buffy Saint Marie, Robert Zimmermann, Peter, Paul och Mary så jag har fått min beskärda dos. Det var kanske inte min musik men nu när man åldras tränger en del av den musiken in och jag kan bara inte sluta älska Petes underbara tolkning av Bob Dylans låt Forever Young ovan. Hade velat ha den på vår dotters bröllop i somras men det fanns inte tid att arrangera något.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-28 20:42

Mästerverk The water is wide
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-30 04:33

Här är en video från Pete Seeger 94th Birthday :)

Användarvisningsbild
ivor-isobarik

Inläggav ivor-isobarik » 2014-01-30 20:27

Startade en tråd i grannforumet apropå Pete's frånfälle. Fick inte ens en kommentar, troligen så var man för upptagen med att utreda vad tunedem är,vilket av allt att döma,man ännu inte kommit fram till. Alternativt så vet man inte vem han var.

Spinner låtar som "The pill" och "What did we learn in school today?" På tolvan och hedrar farbror Seeger.

Någon mer som reflekterat över att de klingar väldigt svenskättling om Seeger. Många i grannbyn som emigrerade under sekelskiftet hette just Seger i efternamn. Från vår släkt så är nog Buzz Aldrin exempel på en sådan ättling. Kusin till farsan eller något sådant.
Drag èm in through the telephone

Make the customer a Linnie

Linn-music for life

Återgå till Musikstugan