Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Jag har en kluven inställning till Mr Bibb. Hans tidigaste skivor (i alla fall de första jag kom i kontakt med) gavs ut på bolaget Opus3 och även om ljudet var jättebra så var musiken ganska trist. Så jag vände honom ryggen. Men bara för några år sedan lyssnade jag på några av hans senare alster och det var ju riktigt bra! Antingen är det han eller jag som mognat men vårt förhållande är absolut bättre.
/ B
bassman skrev:Per lyssna på Plattan Diamond Days, den tycker jag är riktigt bra.
Smakprov http://www.youtube.com/watch?v=DZvd_OZ_Lvs
+1PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Jag har en kluven inställning till Mr Bibb. Hans tidigaste skivor (i alla fall de första jag kom i kontakt med) gavs ut på bolaget Opus3 och även om ljudet var jättebra så var musiken ganska trist. Så jag vände honom ryggen. Men bara för några år sedan lyssnade jag på några av hans senare alster och det var ju riktigt bra! Antingen är det han eller jag som mognat men vårt förhållande är absolut bättre.
/ B
Oj, det låter som du beskriver mig! När det gäller avståndstagandet, alltså.
Vad föreslår ni att man lyssnar på för att ge karl'n bästa möjliga chans?
PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Jag har en kluven inställning till Mr Bibb. Hans tidigaste skivor (i alla fall de första jag kom i kontakt med) gavs ut på bolaget Opus3 och även om ljudet var jättebra så var musiken ganska trist. Så jag vände honom ryggen. Men bara för några år sedan lyssnade jag på några av hans senare alster och det var ju riktigt bra! Antingen är det han eller jag som mognat men vårt förhållande är absolut bättre.
/ B
Oj, det låter som du beskriver mig! När det gäller avståndstagandet, alltså.
Vad föreslår ni att man lyssnar på för att ge karl'n bästa möjliga chans?
Nattlorden skrev:Tröttnade på honom innan jag ens började gilla honom...
petersteindl skrev:Första kontakt var från två skivor på Opus3.
Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Första kontakt var från två skivor på Opus3.
Dessa var på SACD, möjligtvis hybrider.
petersteindl skrev:Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Första kontakt var från två skivor på Opus3.
Jag snackar LP
Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Första kontakt var från två skivor på Opus3.
Jag snackar LP
Jaså.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster