Vad tycker ni? Är det någon som inte förtjänar att vara där eller är det någon som saknas?

Moderator: Redaktörer

paa skrev:Vad mer borde Alice Babs gjort för att platsa?
Svante skrev:Roxette, Latin Kings och Stina Nordenstam (vem är det?) förefaller rätt bleka vid sidan av de andra. Det finns nog bättre namn. Petter eller Markoolio hade varit bättre om de måste ha med någon rappare.
Övriga namn känns helt rätt!
Nattlorden skrev:paa skrev:Vad mer borde Alice Babs gjort för att platsa?
+1
Birgit Nilsson tycker jag självklart borde in.
WhereNextColumbus skrev:Tror inte man förstår vad Latin kings betytt för svensk hip hop om man tycker att markoolio skulle platsat bättre. Tlk är givna.
petersteindl skrev:Nattlorden skrev:
+1
+ Jussi, men även Eric Ericson. Svensk körmusik är internationellt sett bland de absolut främsta och Eric Ericson var dragande kraft.
Mvh
Peter
MichaelG skrev:petersteindl skrev:Nattlorden skrev:
+1
+ Jussi, men även Eric Ericson. Svensk körmusik är internationellt sett bland de absolut främsta och Eric Ericson var dragande kraft.
Mvh
Peter
Jag håller nog inte med om att dessa personer haft ett "betydande inflytande för populärmusikens utveckling i Sverige".
Objektivisten skrev:John Holm
Svante skrev:Jag begriper nog inte genren överhuvudtaget. Men jag tycker Dogge verkar rätt ... ointelligent, vilket nog är avgörande för mig.
WhereNextColumbus skrev:Tror inte man förstår vad Latin kings betytt för svensk hip hop om man tycker att markoolio skulle platsat bättre. Tlk är givna.
paa skrev:Jag hålller inte riktiogt med. Där är två representanter för Jazzmusik, men jag menar bestämt att Alice Babs var större och bredare än dom båda tillsammans.
phloam skrev:Kan ju vara bra att dagens ungdom lär sig lite om hur mycket bra musik som kommit från detta lilla land...!
Hur många unga idag vet att världens coolaste band - The Leather Nun - är svenskt? Vi har mycket att vara stolta över..!
MichaelG skrev:paa skrev:Jag hålller inte riktiogt med. Där är två representanter för Jazzmusik, men jag menar bestämt att Alice Babs var större och bredare än dom båda tillsammans.
Vad håller du inte med om? Jag har aldrig sagt något om Alice Babs. Jag har bara kommenterat Jussi, Birgit och Eric. Jag utgår från att du och jag är överens om att ingen av dessa tre främst är kända för sina insatser inom jazzmusiken.
paa skrev:
Jag håller inte med om att det bara är svensk populärmusik som Hall of Fame gäller. Exemplen med jazzmusiker visar det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster