Jansson skrev:hifikg skrev:Rammstein, Engel, borde fungera som mässmusik, om än inte mässjazz. Välartikulerad sång och hyfsat gles musik. Borde inte vara någon utmaning för någon anläggning att presentera på ett bra sätt, samtidigt som demonstratören kan framstå som lite mindre rumsren än alla andra och kanske få in en och annan lyssnare i sitt rum som annars hade vänt i dörren

Med det sagt tipsar jag om Miles Davis och Bitches Brew som Mässjazz, fast så pass "avancerad" att fler än de allra minst musikaliska skulle undvika det rummet. För den som ger sig tid och ger sig hän väntar en skön stund om anläggningen är hyfsat potent.
Rammstein är inte bra.
Miles Bitches Brew är däremot väldigt bra. Om någon mot förmodan skulle spela upp något från den dubbeln skulle jag sitta kvar.
Jag brukar ha ett stycke från den dubbeln i fickan när jag går på mässor, ibland får jag tillfälle att spela det. Häng på nästa gång vi ses!
Edit: Glömde tipset: BB Driftwood, Southward Bound, inte jazz, men utpräglad mässmusik, dvs bra musik med god återgivning = njutbar. Kan livligt förstå att man inte demar med t ex 30 seconds to Mars

(Undantag finns, låten L490 inleds med en testton)