Spotify's nya utseende

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Spotify's nya utseende

Inläggav RogerGustavsson » 2014-04-23 08:36

Jag tycker det är rena katastrofen med grå/vit text mot svart bakgrund.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Spotify's nya utseende

Inläggav Bill50x » 2014-04-23 09:03

RogerGustavsson skrev:Jag tycker det är rena katastrofen med grå/vit text mot svart bakgrund.

Är det så stor skillnad/så mycket sämre mot förut? Jag har knappt lagt märke till skillnaden och minns inte hur det såg ut förut. Är det inte lite större font numera?

Min syn är knappast bättre nu än förr men jag har då inga problem alls. Kan det bero på inställningar i datorer/surfplattor å så?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2014-04-23 09:58

Nja, skillnad är det ju. Det stora fältet i mitten hade tidigare svart text mot vit botten. Det är förstås lite olika beroende på vilken apparat som används, en stationär dator i ett solljusskyddad läge är något helt annat än en surfplatta/telefon i solljus. I det dagsljus är svart text mot vit botten vida överlägset. Bäst vore om man kunde välja mellan två lägen, ett mörkare hemmavid och ett ljusare ute. När jag testade Wimp HiFi tyckte jag om det utseendet.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2014-04-23 12:02

RogerGustavsson skrev:Nja, skillnad är det ju. Det stora fältet i mitten hade tidigare svart text mot vit botten. Det är förstås lite olika beroende på vilken apparat som används, en stationär dator i ett solljusskyddad läge är något helt annat än en surfplatta/telefon i solljus. I det dagsljus är svart text mot vit botten vida överlägset. Bäst vore om man kunde välja mellan två lägen, ett mörkare hemmavid och ett ljusare ute. När jag testade Wimp HiFi tyckte jag om det utseendet.

Att kunna välja är alltid bättre. Har ett program i mobilen och surfplattan (Tasks) där jag kan välja mellan ljus bakgrund/mörk text - eller tvärtom. Redan detta enkla val höjer upplevelsen betydligt. För att inte tala om att mörk bakgrund sparar batterier...

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-04-23 18:11

RogerGustavsson skrev:Jag tycker det är rena katastrofen med grå/vit text mot svart bakgrund.

Rent ergonomiskt/fysiologiskt lär det ju vara lättare att läsa vit text mot mörk bakgrund, kanske särskilt via datorskärm, så helt fel ute är de nog inte. En smaksak/vanesak möjligen. Jag tyckte det ljusare utseendet på Spotify var fult förut men man vande sig, nu känns det nya väldigt mörkt men jag välkomnar designändringen då jag gillar detta bättre :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2014-04-23 18:31

phloam skrev:Rent ergonomiskt/fysiologiskt lär det ju vara lättare att läsa vit text mot mörk bakgrund

Nja, det är det inte om avläsningen ska ske i dagsljus. I halvdunkel bostadsmiljö är det något annat och då kan ett mörkare intryck vara av godo.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-04-29 19:14

Jag gillar att man ändrat om presentationen av artisten (overview) så att det är mer skivomslagsbaserat/grafiskt än den trista uppställning som var tidigare..!

Användarvisningsbild
Cahlis

Inläggav Cahlis » 2014-04-29 23:45

Men visst går det segare att byta låt och spellista. Står o väntar många sekunder innan något händer. Då har man trycket 4-5 gånger o man är helt lost. Sen har de satt dit en stor blaffa med Shuffle som jag aldrig använder. Irriterande!

Återgå till Musikstugan