Mitt och -distortion-´s hobbypunkband

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Dynamic

Mitt och -distortion-´s hobbypunkband

Inläggav Dynamic » 2014-05-07 17:10

Jag och -distortion- här på forumet spelar ju punk i ett litet band på extrem hobbynivå. Vi och ett par kompisar kom väl på att det vore kul att spela nåt eftersom alla hade hållit på med musikutövande
på högstadiet (vi är alla över 30 nu) och på olika vis gillade punk, så vi började skramla lite i nån källare för ett par år sedan.

I höstas så spelade vi iaf in några låtar hemma hos en jobbarkompis till mig som har en liten hobbystudio hemma i källaren och vi blev faktiskt riktigt nöjda med ljudet så nu lär man ju fråga vad ni faktisktianer tycker om inspelningen?

http://open.spotify.com/track/4BIE0Xsy3Bw4SWh18ZWElW

spotify:track:4BIE0Xsy3Bw4SWh18ZWElW

Sången är inspelad med en sE Electronics X1.
Gitarrerna är inspelade med en Fender Kurt Cobain signature Jaguar och en Epiphone Tribute Plus Les Paul. Både genom en Orange Tiny Terror med "British glory mod" kopplad till en ENGL-låda med Vintage-30 element. Mickat med SM-57.
Basen är en Fender Jazz Bass Line´ad med mjukvaru-stärkarplugg.
Keyboarden är midiklaviatur med mjukvaruorgel.
Trummorna är ett billigt Mapex-set med virvel+cymbaler som trummisen ärvt från sin far och nån musikskola.. dvs egentligen kasserade prylar :) Uppmickat med nån ganska billigt mickkit förutom virveln som mickades med SM57.
Ino Audio pi60
Marantz SR6014
Project Debut

Användarvisningsbild
Zeeall

Re: Mitt och -distortion-´s hobbypunkband

Inläggav Zeeall » 2014-05-07 19:48

Låter mer än tillräckligt bra för å vara punk.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Återgå till Musikstugan