Lite Dance.............
https://soundcloud.com/verdad2/dancemagnus
Tycker ni jag ska fortsätta och försöka göra en hel låt?
Som sagt detta snickrade jag ihop på 15 minuter...............
Moderator: Redaktörer
Det vore också kul om du berättade hur det är gjord. Är allt programmerat, eller spelar du något "själv"?
Spåret är är också lite ovanligt, det har mindre än 10 dB toppfaktor vilket brukar betyda mosning i masteringen, men allpassgrafen i MasVis säger motsatsen.
Det här hade nog tagit mig 2 hela kvällar att få ihop. Men jag kan inte spela. Det underlättar enormt att kunna spela ett instrumet även om man bara skall göra enkel elektronisk muzak.
Basgångar är lätt. Men melodier har i alla fall jag jättesvårt för.
verdad skrev:Gjorde ett litet försök till en sång.
Tagit alldeles för många öl för att få till detta bra, och dessutom är jag riktigt trött på windows och musikprogram, bara massa strul.
Nåja bara ett kort utkast. Kan detta vara något att spinna vidare på tro........
https://soundcloud.com/verdad2/utkastsong
Funderar kraftigt på att skaffa Mac.
Detta är bara initialt en idé.........
Nu har jag inte jobbat speciellt med mixning så det ligger nog lite konstigt.
Jaja.......jag försöker i alla fall. Deta klipp borde vara i wav format åtmonstone...........
Skaffa musikprogrammet Reason och ett ljudkort med ASIO stöd så kommer du aldrig mer ha problem med Windows och musikprogram :)
jag kunde nästan höra hur låten i fantasin skulle utvecklas, ska bli intressant att följa, för du gör väl låten helt klar?
verdad skrev:JB skrev:Skaffa musikprogrammet Reason och ett ljudkort med ASIO stöd så kommer du aldrig mer ha problem med Windows och musikprogram :)
Jag tror att Ignite har det. Däremot vet jag inte med
M-Audio Fast Track C 600
Edit: Förresten funkar Reason bra med analoga instrument/sång?
verdad skrev:Musikbörsen sa direkt att kör med mac om du använder pro Tools, likaså studio folk.
Dom har aldrig haft något strul med Mac.
verdad skrev:Jag tror helt problemet ligger i att windows 7 inte är gjort för att multitaska musik helt enkelt. Det är så många små parametrar som strular hela tiden tycks det som.....
verdad skrev:JB skrev:
Kör man med ASIO så kan musikprogrammet kommunicera direkt med ljudkortet och därmed får man jättelåg latency och går förbi Windows ommixning osv.
Får du då stänga ner windows ljudinställningar i datorn för att den ska gå förbi ommixning?

Nej man väljer bara ASIO ljudenheten i ljudinställningarna i musikprogrammet:
verdad skrev:
Någon som har erfarenhet av Cakewalk ( Sonar)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster