Tyvärr missad... Katzen Kapell

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Tyvärr missad... Katzen Kapell

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-16 00:01

Han tyvärr inte skriva något om att de skulle spela på Glen Miller´s café i Stockholm, men de var roliga att se live! Synd att man inte upptäckte det litet tidigare bara..

http://www.katzenkapell.net/

Dock kan man ju säga att ni i Sundsvall kan väl gå dit och njuta litet om en vecka! De pratade litet om en ny skiva på G... så då kan jag väl tipsa om att deras två tidigare alster är billiga på CDON (under hundringen sist jag kom mig för att titta -Hourobas Tango är ju sååå underbar- vilket är ett plus i kanten för en skivaffär som annars bara sjunker i omdömmesgraderna hos mig.

Mvh Jocke*

*Som tänker kolla upp vad som finns på http://www.cdbaby.com/ efter en rundgång på deras hemsida...
admin

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2005-11-16 23:08

gustav hielm, är inte det gamle meshuggah-basisten??
Bikinitider

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2005-11-16 23:46

Det måste det nästan vara. [/s]

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Tyvärr missad... Katzen Kapell

Inläggav PerStromgren » 2005-11-17 12:31

Har inte vår vän iö något med Katzen Kapell att göra? Jag vill minnas att hans namn dyker upp på ett skivomslag.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Re: Tyvärr missad... Katzen Kapell

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-17 12:50

meshugga.net skrev: A replacement bassist joined the band for the show in Hamburg; this was Gustaf Hielm (formerly of Charta 77).....Gustaf Hielm joined the band as a permanent member in January 1998 after more than two years as a session member....Gustaf Hielm left the band in July of 2001.

Något måste han väl ha med Meshuggah att göra också... Kan säga att han spelade på en 5-strängad akustisk bas (dock internmickad) som jag inte såg märket på. Han svängde fint också, för att vara gammal punkbasist svängde han vådligt! :D

perstromgren skrev:Har inte vår vän iö något med Katzen Kapell att göra? Jag vill minnas att hans namn dyker upp på ett skivomslag.

Lite, men vet inte hur mycket.. han ryckte ut vid inspelning av någon av skivorna med ett par piP-monitorer. Och att han hjälpt till att bygga upp deras (kanske bara en av dem?) studios.. IÖ kanske kan fylla i eller redigera mig om jag missupfattat något?

Mvh Jocke
admin

Återgå till Musikstugan