Idel dåliga nyheter.....

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Idel dåliga nyheter.....

Inläggav Slartibartfast » 2005-10-26 19:28

Abramis

Dåliga nyheten först; Jansson har efter åtta å ett halvt år i bandet beslutat sig för att kliva av till årsskiftet p.g.a. tidsbrist. Således blir de 4 spelningarna vi har innan nyår de sista som Jansson bankar trummor som endast Jansson kan i Abramis…

Vad kan man säga? Abramis Bramas trummis hoppar av, och sista tillfället för Stockholmare att se honom live är tillsammans med Mustasch! Kan det bli coolare eller?

Fredag 2005-12-09 Garage, Oslo, Norge
Lördag 2005-12-03 Club Satin, Örebro + Witchcraft
Fredag 2005-12-02 Sticky Fingers, Göteborg + Generous Maria
Torsdag 2005-11-24 Debaser, + Mustasch

Det är väl bara att pricka in det närmaste stället och stick dit!

Mvh Jocke

EDIT: nåja.. man får se Mustasch live iaf...
Senast redigerad av Slartibartfast 2005-11-22 23:28, redigerad totalt 1 gång.
admin

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-10-26 19:32

Hotspur, du och jag på Sticky? :)
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-19 18:35

Skriker till här nu... det börjar dra ihop sig om man vill se dessa.. 24november är det i Sthlm, jag är där (har handlat biljetter) och på ticnet är det gul gubbe för debasergigget.

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
MusicMan

Inläggav MusicMan » 2005-11-21 13:37

Det står dock på hemsidan att Debaser-giget är inställt på grund av sjukdom så alla Stockholmare som vill se dem får tyvärr leta biljetter till någon annan spelning.
:cry:
Att följa strömmen minskar spänningen.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-22 23:34

MusicMan skrev:Det står dock på hemsidan att Debaser-giget är inställt på grund av sjukdom så alla Stockholmare som vill se dem får tyvärr leta biljetter till någon annan spelning.
:cry:

Fyfan vad smärtsamt! Jag var inte alls lika intresserad att se Mustasch som jag var av att se Abramis Brama... trist! Nåväl, snacka om att det är höga förväntningar på Backdraft nu! (de ersätter Abramis)

Mvh Jocke
admin

Nils_inaktiv

Inläggav Nils_inaktiv » 2005-11-24 14:09

hej slarti, på tal om ingenting, du har väl inte missat stonerrock.com? bra forum om man gillar den musiken.

jag skulle precis testa o logga in där, men det gick inte. jag har dock förståelse att de deletar mitt konto jag inte använt på flera år :P

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-24 18:36

Nils skrev:hej slarti, på tal om ingenting, du har väl inte missat stonerrock.com? bra forum om man gillar den musiken.

jag skulle precis testa o logga in där, men det gick inte. jag har dock förståelse att de deletar mitt konto jag inte använt på flera år :P

Klart jag inte har missat denna.. Dock har jag vänner som håller mig uppdaterade på vad som händer inom stonern i typ hela Sverige och stora delar av Europa (när det är större saker på G). En av dem startade upp ett svenskt stonerforum, men lade ner när intresset var svagt... för svagt!

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Rocker

Inläggav Rocker » 2005-11-25 00:08

Ja trist att Jansson slutar i Abramis. Har tyvärr missat att dom skulle spela.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-26 03:21

Har lite pics från Backdraft (förbandet) och Mustasch gigg. Dock så kör Mustasch med så mycke backlight så fotona där vet jag verkligen inte om de är något att ha alls.. ;)

En kul sak som Mustasch sångarpöjk skrek ut precis i början av någon låt, fritt ihågkommet, utan göteborgs-slang:

"alltså, har ni hört den nya skivan? Inte?! Men köp den eller ladda ner den eller spela av den från biblioteket eller vadfan som, bara ni är här och ser oss live!!"

Jävligt sund inställning från ett band som annars verkar digga att leka reklampelare! Någon annan än jag som var där?

Mvh Jocke
admin

Återgå till Musikstugan