Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Det är släppt i år, alltså är de ny musik. Hittar man ett nytt manuskript från Mozart så är det ny musik...
Nej, jag har aldrig hört talas om dem, så varför skulle jag ha lyssnat på det?
shifts skrev:Nattlorden: Förstår inte ditt svar ritkigt. Det är väl klart att du inte lyssnat om du inte känner till dem. Men lyssna på dem även om namnen är obekanta. Det gör flera för att det kan ge nya insikter och upplevelser. Hur möter du ny musik om du enbart väljer sådant du känner till sedan innan? Det lät nästan så nu.
Nattlorden skrev:Får lägga dem på listan av saker jag inte känner till att lyssna på. Jag använder FIFO lista. F.n håller jag på att lära mig om hårdrocksgrupper jag inte kunnat någon om under 70-talet, har en del kvar att lära om Rainbow och vad folket därifrån gjort senare t.ex. Så jag kommer troligen att ge dem en chans kring 2030.
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Det är släppt i år, alltså är de ny musik. Hittar man ett nytt manuskript från Mozart så är det ny musik...
Nej, jag har aldrig hört talas om dem, så varför skulle jag ha lyssnat på det?
För att det är bra musik? Det är väl skäl nog. Manfred Mann (sorry, felstavat i mitt inlägg ovan) har spelat sedan 60-talet, hur har du kunnat missa honom? Damien Rice har funnits på scenen sedan början av 2000-talet. Scott Walker kanske är mer känd som ena halvan av The Walker Brothers som hade en av sina första hits med "The Sun ain't gonna shine anymore" 1965. Hans senaste skiva, som 73-åring, är tillsammans med doom-gruppen Sun O))). Gemensamt för dessa artister är att de släppt ny, meningsfull, musik i år.
Du har inte ens hört talas om dessa och ändå tycker du att jag inte hängt med när det gäller ny musik bara för att jag inte gillar PF's senaste platta? Att lyssna på artister man inte tidigare hört talas om kan vara berikande, prova!
Bill50x skrev:Samma sak med Genesis. De blev riktigt trista när Peter Gabriel lämnade gruppen. Varför ska jag lägga tid på dem?]
Håller inte med. Genesis blev bra när de slapp Peter Gabriel. De gjorde inget dessförinnan som matcher *Land of Confusion* i min bok. (Ingen anledning att säga emot, jag accepterar att andra tycker annorledes)Det finns ju så mycken ny musik att njuta av, oavsett om det är nya artister eller sådana som varit med länge (men ändå presterar bra/nytt), varför klamra sig fast vid det gamla?
Nattlorden skrev:Som exempel så fixade jag inte att lyssna på Metallica för ett antal år sedan, men efter att ha sett dokumentären om hårdrockens historia och lyssnat vidare på grupperna jag noterade under den så förstår jag nu hur det musikalsikt hänger ihop och nu kan jag med stor njutning stoppa i Metallica.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster