Håkan Hellström - Håkan Boma Ye! (4LP) (Vinyl LP)

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Eargasm

Håkan Hellström - Håkan Boma Ye! (4LP) (Vinyl LP)

Inläggav Eargasm » 2014-12-05 18:27

Jaha, jag som inte kunde vara där funderar på den här boxen, men efter att ha förvärvat "Känn ingen sorg.." på relativt nyligen utgiven 180g LP så känner jag en viss skepsis..

Så min fråga är, hur är kvalitén på produktion? Kvalitén på välljudet?
Är det bara i närheten av den grandiosa produktionen som SVT levererade under Håkan Hellström på Skansen 2013 blir jag mycket lycklig.

Så, är det någon investerat i 4xLP boxen och vill lämna ett utlåtande? (har du nu CD-låddan så skriv ett par ord du också!)

Användarvisningsbild
Fostex

Re: Håkan Hellström - Håkan Boma Ye! (4LP) (Vinyl LP)

Inläggav Fostex » 2014-12-17 16:13

Jag såg inspelningen på bio i tisdags, och där tycker jag att ljudet lät bra. Sen säger väl tyvärr inte det så mycket om de utgivna skivorna.

Albumet finns ju på Spotify, då kan du åtminstone få ett hum. Av vad jag sett så är ofta vinylutgåvor mindre mastrade. :)
Mycket kul - lite tid

Eargasm

Inläggav Eargasm » 2015-01-03 04:09

Jag uppskattar din feedback, låt det bra på bion borde åtminstone förutsättningarna för en bra LP-utågva också finnas? Jag tror på mänskligheten så jag därför beställt vinyl-låddan, borde dyka upp nästa vecka, återkommer om det var värt alla dom hundralapparna :)

Eargasm

Inläggav Eargasm » 2015-01-14 00:40

Ja, låddan anlände just innan helgen som just passerat.
Givetvis laddade jag upp för ordentligt Fredags-mys, fast för oss vuxna med en god drink och någon sipp rom :P

Men, redan efter första låten fick jag dåliga vibbar..

Joda, vinyl-låddan är ingen vinnare tyvärr, Håkan är för långt bort, otydlig, energin finns där inte, känslan finns där inte, platt, oengagerande, tråkigt, jag gissar att detta på intet sätt överstämmer med upplevelsen på plats, kanske inte ens en enda promille?

Nu vet jag inte förhållandena på plats direkt, men antingen gick allt fel där ute vid mixerbordet/inspelningen eller så mastringen..

Köp avrådes för 699:-, låter ungefär som en "best of" av valfri utgången artist/band med märkningen "best price"..på CD! :twisted:

Varför kunde dom inte spela in med samma kvalitet som SVT spelade in "Timman är din Håkan" på Skansen sommaren 2013? Där finns allt.

Återgå till Musikstugan