Moderator: Redaktörer
Chaconne skrev:Bara för ett par dagar sen, When All Is Said And Down, från The Visitors plattan, kvalité!
Mvh
PekkaJohansson skrev:Chaconne skrev:Bara för ett par dagar sen, When All Is Said And Down, från The Visitors plattan, kvalité!
Mvh
Skilsmässosånger är en egen genre och "When all is said and done" är den perfekta skilsmässosången!
Själv är jag omåttligt förtjust i "She's my kind of girl" som egentligen är Björn och Benny före Abba.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Jepp! Du ska skaffa kompaktskivan med katalognummer 800 011-2 på tyska Polydor/Polygram. Tyvärr har numret återanvänts på senare år så jag kan inte rekommendera beställning utan att ha sett skivan. Säkrast är att skaffa en tyskpressad helsilverskiva. Det fanns också en svensk varianten med kompletterande katalognummer Polar CD342. Den är också är pressad av Polygram i Tyskland och är därför ljudmässigt identisk. Jag ser nu att de flesta tidiga skivorna noteras till hiskeliga pengar på nätet varför letande i second hand-butiker är att rekommendera. Så värst ovanliga är inte plattorna, framför allt inte i Sverige.
Med vänlig hälsning
Pekka
Chaconne skrev:PekkaJohansson skrev:Jepp! Du ska skaffa kompaktskivan med katalognummer 800 011-2 på tyska Polydor/Polygram. Tyvärr har numret återanvänts på senare år så jag kan inte rekommendera beställning utan att ha sett skivan. Säkrast är att skaffa en tyskpressad helsilverskiva. Det fanns också en svensk varianten med kompletterande katalognummer Polar CD342. Den är också är pressad av Polygram i Tyskland och är därför ljudmässigt identisk. Jag ser nu att de flesta tidiga skivorna noteras till hiskeliga pengar på nätet varför letande i second hand-butiker är att rekommendera. Så värst ovanliga är inte plattorna, framför allt inte i Sverige.
Med vänlig hälsning
Pekka
Tack för tipsen Pekka, skall hålla utskick på mina sedvanliga skivaffärer, jag köper en hel del beggat så den dyker nog upp vad det lider.
Mvh
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 16 gäster