Jag knäppte runt på TVn och råkade trilla in i en konsert från 1999 med Charlie Norman och Alice Babs. Det svänger! Och hyggligt ljud är det också. Rekommenderas!
Jag har nu kommit drygt halvvägs in d v s efter pausen. Det är jättetrevligt och hyfsat ljud. Men bilden är det sämsta jag sett från SVT. Det är obehagligt suddigt och egentligen kan jag inte titta längre tid utan jag lyssnar i stort sett bara.
Med vänlig hälsning Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.
Det som få känner till är att Charlie inspirerades av Slim Gaillard som i princip hade sin helt egna musikvärld med eget påhittat språk som han kallade vout. Boogie Woogie med eget språk. Du kommer känna igen en hel del av stilen i Charlie Normans musik. Det är svårt att undgå att bli glad av den här typen av musik. Charlie Norman är en av mina absoluta favoriter ända sedan jag var 5 år ungefär.
Gillar man då det svänger skall man kolla in denna. De verkar haft roligare på 30-40 talet i musikens värld.
Tutti Frutti
Här är en fantastisk låt där Charlie Parker är med. Det blir då lite mer blues efter ett tag.
Man bör inte missa Flat foot Floogie
Även Louis Armstrong spelade Slims låtar.
Det finns en hel del mer roligt med Slim Gaillard. Han är den perfekta björnen Baloo
Som avslutning lite sväng med Charlie.
Med vänlig hälsning Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.