Peter Sarstedt RIP

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

PekkaJohansson
Popkulturist

Peter Sarstedt RIP

Inläggav PekkaJohansson » 2017-01-10 14:19

Peter Sarstedt, som slog igenom 1969 med "Where do you go to my lovely", har avlidit vid 75 års ålder. Må han vila i frid. Låt oss minnas Peter med hans signaturmelodi som gavs ut i åtminstone två versioner. Den här versionen är den långa som innehåller de vågade raderna "your body is firm and inviting": https://www.youtube.com/watch?v=UYx1qhnaaQ0. I kväll ska jag leta fram låten i mono på tidig cd och finlyssna!

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Peter Sarstedt RIP

Inläggav petersteindl » 2017-01-10 18:35

RIP.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Inläggav Perfector » 2017-01-10 18:40

Tråkigt.
Allt ljus och all frid går med dig dit du går P.S.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2017-01-10 21:56

PekkaJohansson skrev:Peter Sarstedt, som slog igenom 1969 med "Where do you go to my lovely", har avlidit vid 75 års ålder. Må han vila i frid. Låt oss minnas Peter med hans signaturmelodi som gavs ut i åtminstone två versioner. Den här versionen är den långa som innehåller de vågade raderna "your body is firm and inviting": https://www.youtube.com/watch?v=UYx1qhnaaQ0. I kväll ska jag leta fram låten i mono på tidig cd och finlyssna!

Trevligt gjord bildsekvens! Men ett väldigt rejält konjaksglas! :)
... tycker jag!

Per

Återgå till Musikstugan