Zeeall skrev:26 studioalbum. Vart ska man börja nånstans? Med dom 3 som Lemmy Kilmister spelade på? Kanske med In Search of Space?
Börja från början av deras karriär, där finns mycket som är helt otroligt och inte finns att få tag i idag av andra artister. Jag tillbringade många timmar med dom och god volym på Goodman system 8 i min ungdom.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.
Zeeall skrev:26 studioalbum. Vart ska man börja nånstans? Med dom 3 som Lemmy Kilmister spelade på? Kanske med In Search of Space?
Du får veva tiden tillbaka till 70-talet. I princip alla rockband som började i den vevan har blues som fundament och det är inklusive samtliga band som gick vidare till Metal. Den andra skolan hade rötter i den klassiska musiken och sedan finns det grupper med både och.
Det här är Hawkwinds första. Det är ren blues. Även Ozzy med Black Sabbath var på den tiden ren blues i grunden. Rötterna framgår tydligt då man lyssnar på deras första LP idag. I början lät de som något helt nytt, men det var inte så nytt då jag lyssnar idag. Det betyder inte att jag tycker det är sämre idag. Jag förundras snarast av deras skicklighet vilket jag även gör med Hawkwind, men blues är det ända ner i fotlästen. . . med lite psychedelica och space music.
Här är deras 2a album.
De var före Lemmys tid.
Här är Lemmy med och den är bra.
Jag skulle definitivt börja med dessa 3.
Med vänlig hälsning Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.
Det var mitt under Psychedelic rock-perioden och under flower Power. Då skulle det vara naket och fritt. Sex & drugs & rock & roll levde man efter. Sedan skrev man låtar om fenomenet.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.