Senaste konserten

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jockewe

Re: Senaste konserten

Inläggav jockewe » 2017-10-28 00:49

Laila skrev:Vesste inte vicken violinstämma som du spelte*, men fy för tusan va bra ni va, dä rann faktister ena små tårar, då å då . . . typ. :oops: :D

*Vicken varä . . . ?
Bilagor
Skärmavbild 2017-10-28 kl. 00.41.17.jpg
Jag är skicklig på att vara på flera olika ställen på olika konserter...
Skärmavbild 2017-10-28 kl. 00.41.17.jpg (187.89 KiB) Visad 2461 gånger
- - -
Kika in på min hemsida om du har lust

http://www.violinist.nu

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2017-10-28 01:51

Ha ha, då sa vi nog hej, så mycket som jag applåderade* . . . kul, nästa gång så vinkar jag. 8)
*Mina händer har inte riktigt hämtat sig än . . . men tids nog så . . . typ. :D
PS Jäligt bra framförande av ena fantastiska bra verk . . . + den finska violinisten var inte helt fel . . . :wink:
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2017-11-27 00:02

P-floyd, globen 24e november 2017
Bild
In World War II the average age of the combat soldier was 26
In Vietnam he was 19

Användarvisningsbild
shaft

Inläggav shaft » 2017-11-27 10:53

Också P-Floyd - riktigt fin konsert!

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2017-11-27 13:44

Diana Krall på cirkus för några veckor sedan.
Driver: O&G ENGINEERING och Roslagens Urmakeri. Innehar F-skattsedel
Konsult åt Guru Pro Audio och Holographic Audio.

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

Användarvisningsbild
Dartman

Inläggav Dartman » 2017-12-07 00:57

Danko Jones på Backstage i Linköping. Gossarna levererade som vanligt. Kul mellansnack med glimten i ögat, ruggigt tajt band spelande gladpunk/hardcore. Jag och kompisen var dock där för förbandet Skraeckoedlan. De var en smula otajta någon gång, och sången lämnade ibland en del att önska - men som helhet var de mycket bra. Jag rekommenderar att se dem om möjligheten finns då det går rykten om osämja inom bandet...

/Jonas
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2017-12-07 20:08

Dartman skrev:Danko Jones på Backstage i Linköping. Gossarna levererade som vanligt. Kul mellansnack med glimten i ögat, ruggigt tajt band spelande gladpunk/hardcore. Jag och kompisen var dock där för förbandet Skraeckoedlan. De var en smula otajta någon gång, och sången lämnade ibland en del att önska - men som helhet var de mycket bra. Jag rekommenderar att se dem om möjligheten finns då det går rykten om osämja inom bandet...

/Jonas

Ja, Skraeckoedlan vill jag också se. Väl värda att upptäcka - stoner på svenska. Får hoppas att de inte lägger ned verksamheten...

Användarvisningsbild
Zeeall

Inläggav Zeeall » 2017-12-08 09:48

jogge skrev:
Dartman skrev:Danko Jones på Backstage i Linköping. Gossarna levererade som vanligt. Kul mellansnack med glimten i ögat, ruggigt tajt band spelande gladpunk/hardcore. Jag och kompisen var dock där för förbandet Skraeckoedlan. De var en smula otajta någon gång, och sången lämnade ibland en del att önska - men som helhet var de mycket bra. Jag rekommenderar att se dem om möjligheten finns då det går rykten om osämja inom bandet...

/Jonas

Ja, Skraeckoedlan vill jag också se. Väl värda att upptäcka - stoner på svenska. Får hoppas att de inte lägger ned verksamheten...

Skraeckoedlan jobbar ju på sitt tredje album så dom lär inte lägga ned snart (hoppas jag).
Behringer UCA222 - Thoréns TD160 MkII - Denon AVR-2106 - LTS F1

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2017-12-08 17:43

Zeeall skrev:
jogge skrev:

/Jonas

Skraeckoedlan jobbar ju på sitt tredje album så dom lär inte lägga ned snart (hoppas jag).

Det låter lovande :)

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2017-12-24 21:18

Solstafir på Debaser Strand.
Första förbandet, Arstidir, hann jag tyvärr inte med att se så mycket. Det lät som suggestiv folkmusik. Lite arg på mig själv att jag bommade. :|
Det andra förbandet, Myrkur, blandade kulningssång och black metal. Kul mix, men nog var det bättre när sångerskan skrek ändå.
Solstafir gjorde en sagolik spelning. Blandade post-rock, black metal och folk. Kompetent genomfört. Alla hade en grym scennärvaro och var mycket samspelta och proffsiga. Något jag mer och mer gillar med gruppen är att sångaren Aðalbjörn Tryggvason sjunger exakt på gränsen vad han klarar. Sådan smärta! Att han sedan pekade igenkännande på mig från scenen och spatserade ut några meter för att skaka hand mitt i en låt och säga hej, gjorde mig lite starstruck :mrgreen:

Bifogar en video från konserten "Bláfjall" eller "Black Mountain" på engelska. Du kanske inte delar min musiksmak, men hans påannonsering av låten rör oss alla.

Föregående

Återgå till Musikstugan