Depeche i globen 1:a mars

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
norman

Depeche i globen 1:a mars

Inläggav norman » 2006-02-26 14:02

Är det nån mer som skall dit?

(för mig som har dålig koll på större konserter: Hur långt innan bör man vara där?)

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-02-26 15:46

2 timmar efter konserten tycker jag kan vara en bra tid att infinna sig där
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
Audix

Inläggav Audix » 2006-02-26 18:44

Skall se dem ikväll. 8)

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2006-02-27 13:41

very O.T. men jag såg dom igår på scandinavium & dom var OK, intemer, tyvärr.

Ni som ser/hör dom senare kan ni konfermera att Dave´s röst är riktigt illa? el. vart han kanske bara lite krasslig i halsen igår tro? Får hoppas på det. Lät inte bra iallafall.

//JB
- THE DEAD END -
http://www.minhembio.com/användarnamn
Kan man inte mäta det kan man heller inte höra det, skillnaden alltså!

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2006-02-27 13:45

Affald skrev:very O.T. men jag såg dom igår på scandinavium & dom var OK, intemer, tyvärr.

Ni som ser/hör dom senare kan ni konfermera att Dave´s röst är riktigt illa? el. vart han kanske bara lite krasslig i halsen igår tro? Får hoppas på det. Lät inte bra iallafall.

//JB

Glömde att gnälla på förbandet också, fy fan vad dåligt uppträdande. Sångaren var inte på "topp" ramlade på scen 1 gång men var på väg ner i mattan yttligare ett antal gånger... Vet ej vad det var för några men dom kom från N.Y. om det säger nått. Den snubben skulle passa bra som förband på en svensk hederlig midsommarfest när dom flesta är på samma nivå i sin konsumering av snapps, typ ;)
- THE DEAD END -

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2006-02-27 13:52

Hmm, enligt mitt förmenande har David Gahan aldrig sjungit särskilt bra - särskilt inte live. Jag såg DM, som var stora idoler under mina tidiga tonår, i Globen för gissningsvis fyra-fem år sedan. Inte mycket att hänga i julgranen, dessvärre. Gårdagens konsert fick strålande omdöme i någon av rikstidningarna, och verkar ha varit någon slags greatest hits-kavalkad. Om någon har en biljett för en hundring skulle jag kunna tänka mig att ta mig, iklädd öronproppar, till Globen.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Magnus_L

Inläggav Magnus_L » 2006-02-27 16:01

Ännu mer OT:

Var väl en helt klart godkänd insatts, har definitivt sett/hört sämre från DM. Nu hade de ju en ganska stark skiva i bagaget och med ett lite oväntat urval från tidigare plattor (till det bättre).

Tycker allt att det finns anledning ännu för gubbarna att dra en truddelutt på scenen, så länge som utvecklingen på deras plattor fortfarande går framåt och inte stagnerar.

Ser redan fram i mot Stadion i sommar man tror ju alltid att detta är sista plattan/turnén men likt fågel Phoenix så!

Tycker allt att The Bravery? vart ganska intressant, blir nog ett skivköp idag.

Tror inte ni blir besvikna om ni släpar er till globen

Mvh ML

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-02-27 18:36

PekkaJohansson skrev:Om någon har en biljett för en hundring skulle jag kunna tänka mig att ta mig till Globen.

Jag köpte två biljetter för 125 kr/st utanför Scandinavium igår, så det
är nog inte helt omöjligt att kunna se DM billigt i Globen oxå... :wink:
Annars håller jag med Affald om att konserten var OK men inte mer.

Magnus_L skrev:Nu hade de ju en ganska stark skiva i bagaget

Håller absolut inte med! Enligt mig håller endast två av spåren måttet.

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2006-02-27 18:45

Hetsporren skrev:Jag köpte två biljetter för 125 kr/st utanför Scandinavium igår

Hehe, nån dag efter att dom släppts såg man ju priser på över tusenlappen på blocket... :)

Gillar heller inte den nya skivan.... Går mest och ser dom för att jag lyssnade rätt mycket på dom när jag var yngre.

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2006-02-27 18:54

Magnus_L skrev:Tycker allt att The Bravery? vart ganska intressant, blir nog ett skivköp idag.

Mvh ML

Urrrrk, vad det så gruppen hette :? bra då går man inte på en nit ;)
Det jag störde mig på var att sångarn var så jävla packad att han knappt kunde stå upp? missade du det? Satt på rad 23, R & hade järnkoll på snubben. Uppträdandet förgyllde showen trotts allt, men skivköp. Nix-pix.

//JB
- THE DEAD END -

Användarvisningsbild
Magnus_L

Inläggav Magnus_L » 2006-02-27 19:38

Magnus_L skrev:Nu hade de ju en ganska stark skiva i bagaget

Håller absolut inte med! Enligt mig håller endast två av spåren måttet.[/quote]

Jag tycker den är klart bättre än Exciter, vilket kanske inte säger så mycket hehe, men visst inte i klass med deras allra bästa album.

Tyvärr satt jag på sektion J, i jämn höjd med trummisen. Tyckte det doftade ganska mycket Cure om the Bravery, får väl se om det går att lyssna på.

Användarvisningsbild
Patrik_B

Inläggav Patrik_B » 2006-03-02 10:24

Är det bara jag som tyckte att The Bravery spelade högre än idiot-högt i Globen i onsdags???

Även ljudnivån då Depeche spelade var riktigt hög.

Frågan är: Går det överhuvudtaget att besöka en konsert nuförtiden utan att ha öronproppar i? :?

Förövrigt tyckte jag att det var en bra konsert! Dom har ju ett gediget låtmaterial att välja ur. :D
Mvh
Patrik Berglund

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2006-03-02 19:07

Tyckte också det var bra! (har dock inte sett dem innan och kan inte jämföra). Blir nog till att rota fram lite gamla skivor! :)

Jag hade öronproppar i hela tiden. (enda fördelen jag kommer på med att spela så starkt att man måste ha öronproppar är väl att publikljudet sänks lite i förhållande till musikljudet (hade man spelat lägre och inte haft öronproppar kanske man hade blivit skadad av det höga publikljudet))

Användarvisningsbild
poppop

Inläggav poppop » 2006-03-03 18:51

Jag reagerade på att ljudet för en gångs skull inte var svinstarkt. Högt var det ibland när frekvenserna gick upp i det övre registret. Men särskillt starkt var det inte. Använde inte öronproppar. Kanske jag blivit lomhörd på äldre dar...
Ljudtekniker till yrket, men utan vit rock.

Återgå till Musikstugan