Skivor med blott en bra låt...

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Skivor med blott en bra låt...

Inläggav Slartibartfast » 2006-03-05 19:43

Jag har ett litet antal skivor som köpts för en underbar låt - där det senare visats enbart finnas just denna superfina låten på hela fullängdaren. Känner ni igen er?

Bild
Sebastien Tellier - Polititcs

Är först ut i denna tävling. Hörde Låten La Ritournelle på radio förra året och blev på direkten förälskad. "Hur kan man göra så finstämd pop/ambient och komma undan med det" var min första reaktion så att säga.. bara grejen att ha ett tre minuters intro innan sången kommer igång liksom?! När sedan skivan kommit hem och lyssnats på i flera månader måste jag dock dömma ut skivan som ett av mina sämre köp, den enda bra låten är just La Ritournelle - som dock är helt galet jävla bra.

Tips på fler farliga köp eftersöks.

/J
admin

Användarvisningsbild
rexq

Inläggav rexq » 2006-03-05 19:58

Varför vill du ha tips på skivor med bara en bra låt?

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-03-05 20:06

Leta efter singeln (börjar bli het på att börja samla singlar) eller för att hålla sig bort från dem om man skulle lyckas höra låten förståss. Antingen eller.

/J
admin

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2006-03-05 20:30

En klassiker är väl Stonecakes "Under the Biketree" som bara innehöll en bra låt, nämlingen Beatles-pastischen "Tuesday Afternoon". Resten var sämre sortens hårdrock. Det blev en dålig affär för en fattig student - 140 kr för plattan och 40 kr i inbyte dagen efter...

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Återgå till Musikstugan