Fyra norrmän sjöng "Hallelujah" i SVT?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morgan

Fyra norrmän sjöng "Hallelujah" i SVT?

Inläggav Morgan » 2006-03-23 00:51

Tisdagen den 14 mars (natten till onsdagen) sände SVT den norska "talkshowen" Först & sist. Musikaliska gäster var fyra norska grabbar med gitarrer (Kurt Nilsen, Alejandro Fuentes, Espen Lind och Askil Holm). I slutet av programmet sjöng de den gamla klassikern "Hallelujah" (Leonard Cohens gamla hitlåt som Rufus Wainwright gjorde cover på) något så alldeles överjävligt bra, och jag undrar om det är någon här som lyckades spela in programmet? Jag såg dessvärre den sista reprisen som sändes, så jag fick ingen ny chans.

Jag skulle vara innerligt tacksam om det var någon som lyckades spela in dem och har lust att dela med sig. Jag skäms inte för att säga att jag faktiskt grät när jag hörde deras framförande - ibland har musik just den effekten på mig. :oops:

Användarvisningsbild
Morgan

Inläggav Morgan » 2006-03-23 01:20

Nevermind! Efter flitigt letande hittade jag den på DC++ på en norsk hubb. Jag har nu deras framträdande både på .mpg och på .mp3 8) Rekommenderas varmt till den som gillar akustiska gitarrer och stämsång!

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2006-03-23 09:09

och nhur kan det göra sig på mp3??? 8O
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
Morgan

Inläggav Morgan » 2006-03-23 14:15

OlA-68 skrev:och nhur kan det göra sig på mp3??? 8O

Låt oss skippa den debatten ;) För det mesta nöjer jag mig med mp3 med hög bithastighet, för skillnaden är verkligen extremt liten och svår att höra om man inte använder extremt högupplösande utrustning (beroende på hur bra kodning man använder, förstås)...

Återgå till Musikstugan