Nu spelas:

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: Nu spelas:

Inläggav hifikg » 2021-06-10 00:56

Snubblade, för första gången på evigheter, in hos hökaren o högg hela Fredrika Stahls diskografi. Nästan. Hon fanns bland svenska jazzskivor o jag har aldrig hört talas om henne tidigare, trodde jag. Född i Stockholm, men har bott större delen av sitt liv i Paris o där har hon sin bas nu också. Så sent som i år har hon givit ut albumet "Natten" som jag upptäckte att jag redan hade, kan inte ha gjort något större intryck vid första lyssningen då. Inga svenska låtar på den skivan, namnet till trots. Varningsklockorna ringde då omslagen tydligt signalerade Sony och kanske är dynamiken inte världsbäst men musiken är riktigt trevlig. En (nästan) ny, spännande, bekantskap :)
Bilagor
fredrika.jpg
fredrika.jpg (76.24 KiB) Visad 58 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2021-06-10 20:59

Backyard Babies: Them XX, CD-Digipack. En grupp som jag tycker har släppt någon bra låt här och där. Bra, rockiga låtar som fastnar. Men inget jag köpt. Då passar denna samling väldigt bra för mig.
Bild

The Dream Syndicate / The Bevis Frond ‎– Blind Willie McTell / High In A Flat, 7" - Promo.
Bild

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-06-10 22:08

Peta igång Oscar så är saken Oskar!
Ännu ett fonogram som levererar lyssningsglädje!
Bilagor
walktheline.png
walktheline.png (291.02 KiB) Visad 39 gånger

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2021-06-11 16:04

The Allman Brothers Band ‎– Win, Lose Or Draw, LP-Gatefold. Southern rock av det snällare slaget. Inte lika mycket attityd som jag uppskattar hos andra band i genren tyvärr. Ok i bakgrunden.
Bild

VA ‎– Why Can't I Be You? (Mojo Presents A Tribute To The Cure), CD - pappfodral.
Bild

Användarvisningsbild
Lassej

Inläggav Lassej » 2021-06-11 23:37

Bild

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-06-12 00:17

Kyler ner mig med Vivaldi, sitter i min lyssningsfåtölj o svettas våldsamt, misstänker feber...
Bilagor
vivwin.jpg
vivwin.jpg (131.92 KiB) Visad 6 gånger

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-06-12 00:50

Mätte för en sällsynt gångs skulle och fick resultatet 36,8 o ändå känns det som att jag har feber... hmmm...
Avrundar med lite norsk jazz. Rebekka är en etablerad norsk sångerska med en röst som täcker tre oktaver. Och hon vet att använda den!
Bilagor
bakken.jpg
bakken.jpg (44.68 KiB) Visad 6 gånger

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-06-12 12:43

Som ofta med H&M hittar jag spännande musik tack vare tester, i natt blev det ett snabbt införskaffande av albumet Buika med Niña De Fuego där låten "No habrá nadie en el mundo" fick recensenten av Electrocompaniets CD-spelare att gråta floder. Jag är väl en mindre gråtmild sort eller så begriper jag inte spanska tillräckligt bra, så några tårar kom inte forsande men jag uppskattar inspelningen mycket.
Bilagor
buika.jpg
buika.jpg (69.24 KiB) Visad 1 gång

Föregående

Återgå till Musikstugan