Senaste konserten

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Senaste konserten

Inläggav Calleberg » 2023-05-23 17:30

Resized_20230523_172559.jpg
Resized_20230523_172559.jpg (197.93 KiB) Visad 5550 gånger
[
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Senaste konserten

Inläggav Calleberg » 2023-05-23 18:27

Resized_20230523_182027(2).jpg
Resized_20230523_182027(2).jpg (235.49 KiB) Visad 5543 gånger
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Senaste konserten

Inläggav Calleberg » 2023-05-23 18:47

Resized_20230523_184453(1).jpg
Resized_20230523_184453(1).jpg (211.39 KiB) Visad 5540 gånger
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Senaste konserten

Inläggav Calleberg » 2023-05-23 18:49

Early entrance plåtar... Måste ju göra Nånting medans man väntar..
"Gärna med bilder" Skrev ju Hifikg
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav matssvensson » 2023-06-01 00:34

Bild
PG i globen. Snyggt visuellt och Levin+Katché är väl så tajt det kan bli. Men det borde vara förbjudet att arrangera konserter i den lokalen. Lika uselt ljud som alltid :evil:. Någon borde bli bestraffad för den akustiken.
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Jansson
Tänk på livet
 
Inlägg: 4142
Blev medlem: 2008-08-24
Ort: Småland från början.

Re: Senaste konserten

Inläggav Jansson » 2023-06-01 11:46

matssvensson skrev:[ Bild ]
PG i globen. Snyggt visuellt och Levin+Katché är väl så tajt det kan bli. Men det borde vara förbjudet att arrangera konserter i den lokalen. Lika uselt ljud som alltid :evil:. Någon borde bli bestraffad för den akustiken.


Instämmer. Men i vilken arena låter det bra? Igår på Globen var det rätt kasst. Vad göra, låta bli att gå?

Dessutom i Globen ska man se upp med var man sitter så man inte hör konserten två gånger på samma gång pga allt eko.
Bilagor
FEE03B4F-9053-4B66-906D-53C1B2DC78B6.jpeg
FEE03B4F-9053-4B66-906D-53C1B2DC78B6.jpeg (83.89 KiB) Visad 5470 gånger
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Jansson
Tänk på livet
 
Inlägg: 4142
Blev medlem: 2008-08-24
Ort: Småland från början.

Re: Senaste konserten

Inläggav Jansson » 2023-06-01 11:56

På samma ämne arenor och dåligt ljud.

Den här konserten på Tele 2 hade inte heller strålande ljud precis.
Bilagor
8CCDDC18-DAA2-4E2D-A4CF-AFF303B4F5FB.jpeg
8CCDDC18-DAA2-4E2D-A4CF-AFF303B4F5FB.jpeg (62.9 KiB) Visad 5468 gånger
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav matssvensson » 2023-06-01 12:15

Visst är elektroakustiskt förstärkt konsertljud på arenor med liten tanke på akustik i kombination med ljudtekniker som inte vill göra skäl för sitt namn en dålig kombo. Swedish House Mafia på Friends lät i alla fall maffigt. Igår lät det som vanligt bara smärtsamt illa där vi satt i Globen.

Jansson skrev:Dessutom i Globen ska man se upp med var man sitter så man inte hör konserten två gånger på samma gång pga allt eko.


Var i Globen går det (eller borde det gå) att uppleva anständigt ljud?

/Mats
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Kermit116
 
Inlägg: 1218
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Senaste konserten

Inläggav Kermit116 » 2023-06-01 12:19

Jansson skrev:
matssvensson skrev:[ Bild ]
PG i globen. Snyggt visuellt och Levin+Katché är väl så tajt det kan bli. Men det borde vara förbjudet att arrangera konserter i den lokalen. Lika uselt ljud som alltid :evil:. Någon borde bli bestraffad för den akustiken.


Instämmer. Men i vilken arena låter det bra? Igår på Globen var det rätt kasst. Vad göra, låta bli att gå?

Dessutom i Globen ska man se upp med var man sitter så man inte hör konserten två gånger på samma gång pga allt eko.

Globen är väl en ljudmässigt utmaning, finns säkert akustiker på forat som kan berätta mer. Tror att arenan ställer höga krav på bra ljudtekniker. Bra platser är väl bra också.

2008(?) var jag på Eagles "Out of Eden-konsert", stod långt bak på "rinken", ljudet var super. Evenemangsansvariga på Globen sa att Eagles tekniker lyckats få fram det ditintills bästa ljudet dom hört på en konsert. Men så har väl Frey o Henley haft lite grand av petimetrar i sig och haft förmåga att hålla sig med duktiga medarbetare.

2012(?) var jag på Paul Simons "Graceland 25-konsert". Femte radens parkett, inga problem med ljudet där heller! :-)
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Jansson
Tänk på livet
 
Inlägg: 4142
Blev medlem: 2008-08-24
Ort: Småland från början.

Re: Senaste konserten

Inläggav Jansson » 2023-06-01 12:44

matssvensson skrev:Visst är elektroakustiskt förstärkt konsertljud på arenor med liten tanke på akustik i kombination med ljudtekniker som inte vill göra skäl för sitt namn en dålig kombo. Swedish House Mafia på Friends lät i alla fall maffigt. Igår lät det som vanligt bara smärtsamt illa där vi satt i Globen.


Var i Globen går det (eller borde det gå) att uppleva anständigt ljud?

/Mats


Bäst tycker jag det vanligtvis är; långt fram på parkett.
Men ingen garanti. En del ljudsystem/tekniker verkar vara bättre än andra.

Igår tex satt jag på långt ner på sektion A6.
Inte bra.
Det blir nästan lite komiskt när man inte hör Tony Levins utsökta basslingor på tex Sledgehammer pga av dåligt ljudsystem och mix. I bästa fall lite grötigt. Underkänt.
Senast redigerad av Jansson 2023-06-01 12:55, redigerad totalt 1 gång.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Jansson
Tänk på livet
 
Inlägg: 4142
Blev medlem: 2008-08-24
Ort: Småland från början.

Re: Senaste konserten

Inläggav Jansson » 2023-06-01 12:45

Kermit116 skrev:
Jansson skrev:
matssvensson skrev:[ Bild ]
PG i globen. Snyggt visuellt och Levin+Katché är väl så tajt det kan bli. Men det borde vara förbjudet att arrangera konserter i den lokalen. Lika uselt ljud som alltid :evil:. Någon borde bli bestraffad för den akustiken.


Instämmer. Men i vilken arena låter det bra? Igår på Globen var det rätt kasst. Vad göra, låta bli att gå?

Dessutom i Globen ska man se upp med var man sitter så man inte hör konserten två gånger på samma gång pga allt eko.

Globen är väl en ljudmässigt utmaning, finns säkert akustiker på forat som kan berätta mer. Tror att arenan ställer höga krav på bra ljudtekniker. Bra platser är väl bra också.

2008(?) var jag på Eagles "Out of Eden-konsert", stod långt bak på "rinken", ljudet var super. Evenemangsansvariga på Globen sa att Eagles tekniker lyckats få fram det ditintills bästa ljudet dom hört på en konsert. Men så har väl Frey o Henley haft lite grand av petimetrar i sig och haft förmåga att hålla sig med duktiga medarbetare.

2012(?) var jag på Paul Simons "Graceland 25-konsert". Femte radens parkett, inga problem med ljudet där heller! :-)


Bra inlägg!
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav Bill50x » 2023-06-01 13:21

matssvensson skrev:Var i Globen går det (eller borde det gå) att uppleva anständigt ljud?

En god idé är att sitta i närheten av mixerbordet. Vilket oftast är svårt att bestämma på förhand. Men de flesta ljudtekniker försöker trots all att skapa ett OK sound och vad de utgår ifrån är ju platsen där de jobbar, dvs vid mixerbordet. Det finns dock de som är halvdöva och korkade så det är ingen garanti att det låter bäst just där.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Jansson
Tänk på livet
 
Inlägg: 4142
Blev medlem: 2008-08-24
Ort: Småland från början.

Re: Senaste konserten

Inläggav Jansson » 2023-06-01 14:03

Bill50x skrev:
matssvensson skrev:Var i Globen går det (eller borde det gå) att uppleva anständigt ljud?

En god idé är att sitta i närheten av mixerbordet. Vilket oftast är svårt att bestämma på förhand. Men de flesta ljudtekniker försöker trots all att skapa ett OK sound och vad de utgår ifrån är ju platsen där de jobbar, dvs vid mixerbordet. Det finns dock de som är halvdöva och korkade så det är ingen garanti att det låter bäst just där.

/ B


Jag brukar flytta mig nära mixerbordet om ljudet är dåligt där jag stod från början om det är ” öppen parkett”.
Det kan funka ibland.
Annars vill jag allra helst i alla fall i Globen sitta på parkett nånstans på 8-10 raden.

Oavsett arenan- Inte sällan undrar jag ändå om det är ljudsystemet som är underdimensionerat/undermåligt eller om det är skit bakom knapparna.
Gissar i första hand på det sistnämnda.

Konserter på Annexet trodde jag var en naturlag att det skulle låta fördjävligt tills Steven Wilson spelade där för rätt många år sedan. Lät alldeles utmärkt oavsett var jag stod. Öppen parkett.
Så en del vet vad dom håller på med.
Senast redigerad av Jansson 2023-06-01 14:21, redigerad totalt 1 gång.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Senaste konserten

Inläggav Morello » 2023-06-01 14:11

Var och såg på Simon Philips på Fasching för några veckor sedan. Självklart dåligt ljud och på tok för starkt (tarvade öronproppar), men kul att se en sådan överdängare på nära håll. Riktiga konserter sker utan PA - allt annat är realtidsåtergivning av ofta låg till mycket låg standard.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Jansson
Tänk på livet
 
Inlägg: 4142
Blev medlem: 2008-08-24
Ort: Småland från början.

Re: Senaste konserten

Inläggav Jansson » 2023-06-01 14:31

Morello skrev:Var och såg på Simon Philips på Fasching för några veckor sedan. Självklart dåligt ljud och på tok för starkt (tarvade öronproppar), men kul att se en sådan överdängare på nära håll. Riktiga konserter sker utan PA - allt annat är realtidsåtergivning av ofta låg till mycket låg standard.


Min förväntansnivå på konserter i större arenor är alltid låg.
Mindre lokaler bör det kunna låta fint. Cirkus som exempel verkar de flesta klara av. Sällan några riktiga magplask.

Men jag har säkert inte så höga krav som du Gustaf.

Sen spelar majoriteten (läs alla) av de artister jag gillar via PA.
Jag får ta det jag får i ljudkvalitet.
Mina kanter har nog rundats av med åren.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav matssvensson » 2023-06-01 14:58

Bill50x skrev:
matssvensson skrev:Var i Globen går det (eller borde det gå) att uppleva anständigt ljud?

En god idé är att sitta i närheten av mixerbordet. Vilket oftast är svårt att bestämma på förhand. Men de flesta ljudtekniker försöker trots all att skapa ett OK sound och vad de utgår ifrån är ju platsen där de jobbar, dvs vid mixerbordet. Det finns dock de som är halvdöva och korkade så det är ingen garanti att det låter bäst just där.

/ B

Jo, framför mixerytan brukar vara min konsertstrategi där jag kan påverka placeringen. Kanske även funkar hyggligt i hopplösa Globen - parketten alltså. Alternativt där direktljudet från högtalarstacken dominerar över kulans hopplösa efterklangsstudsar.

PS. Jag tittar alltid upp i Globen och funderar på vad som skulle hända med akustikabsorbenter i den halva av klotet som inte rymmer några sittplatser.
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav matssvensson » 2023-06-01 15:02

Morello skrev:Riktiga konserter sker utan PA - allt annat är realtidsåtergivning av ofta låg till mycket låg standard.

Tyvärr sant. Huvudet på spiken. Trots allt värt besväret för de få tillfällen man blir positivt överraskad.
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Senaste konserten

Inläggav Max_Headroom » 2023-06-02 21:13

Är på Peter Gabriel på Festningen i Bergen. De visuella effekterna uteblir då det är utomhus i strålande sommarsol.
Väldigt bra kosery hittills. Paus nu.
Tony Levin fick minst lika mycket applåder som PG när han kom in.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Senaste konserten

Inläggav Max_Headroom » 2023-06-02 21:16

matssvensson skrev:Visst är elektroakustiskt förstärkt konsertljud på arenor med liten tanke på akustik i kombination med ljudtekniker som inte vill göra skäl för sitt namn en dålig kombo. Swedish House Mafia på Friends lät i alla fall maffigt. Igår lät det som vanligt bara smärtsamt illa där vi satt i Globen.

Jansson skrev:Dessutom i Globen ska man se upp med var man sitter så man inte hör konserten två gånger på samma gång pga allt eko.


Var i Globen går det (eller borde det gå) att uppleva anständigt ljud?

/Mats


Hdlt OK ljud på Jarre. Han spelade inte så högt. Sting och P-Floyd hade också bra ljud.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1060
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav BellsnWhistles » 2023-06-02 22:59

matssvensson skrev:PG i globen. Snyggt visuellt och Levin+Katché är väl så tajt det kan bli. Men det borde vara förbjudet att arrangera konserter i den lokalen. Lika uselt ljud som alltid :evil:. Någon borde bli bestraffad för den akustiken.


Men på PG så var ljudet klart bättre efter pausen (men fortfarande uselt med tanke på biljettpris och de resurser en sådan artist borde ha), så något major fel gjordes från början, som man sedan försökte med viss framgång rätta till.
Är inte det under all kritik, att inte säkerställa att det låter ljudmässigt ok? Vi pratar ju inte om en spontan källarspelning på en pub direkt.
Det nasala distade sångljudet, särskilt akt 1, kan omöjligt bara skyllas på Globens akustik.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Senaste konserten

Inläggav Max_Headroom » 2023-06-02 23:19

Nu är jag på väg tebax till hotellet.
2a halvlek av konserten var minst lika bra som den första. Jäklar bra tryck i "Big time".

Jag tyckte dock PG verkade lite butter. Han verkar ha blivit djup och grubblande på gamla dagar. En del mellansnack körde han också. Sånt är jag inte van vid.
Manu Katchèe sken dock som en sol bakom trummorna. Även Tony Levin var i god form.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1060
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav BellsnWhistles » 2023-06-03 01:10

Max_Headroom skrev:Nu är jag på väg tebax till hotellet.
2a halvlek av konserten var minst lika bra som den första. Jäklar bra tryck i "Big time".

Jag tyckte dock PG verkade lite butter. Han verkar ha blivit djup och grubblande på gamla dagar. En del mellansnack körde han också. Sånt är jag inte van vid.
Manu Katchèe sken dock som en sol bakom trummorna. Även Tony Levin var i god form.


Håller med och Big time hade riktigt bra skjuts i basen, som man förväntar sig live (men aldrig upplever hemmavid). Men likväl så lät det rätt illa i övrigt.

Jag är anti till allt mellansnack så fort det pekar åt politiskt/religöst/klimatrelaterat håll.
PG höll sig relativt lugn. Har annars otroligt svårt för artister/kändisar som vill ta tillfället i akt att propagera för deras politiska, religösa eller andra åsikter, bara för att de har möjligheten, inte för att det är en del av deras framträdande. Oprofessionellt.
Notera att jag inte tyckte PG hamnade där.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav matssvensson » 2023-06-03 12:44

Max_Headroom skrev:Är på Peter Gabriel på Festningen i Bergen. De visuella effekterna uteblir då det är utomhus i strålande sommarsol.
Väldigt bra kosery hittills. Paus nu.
Tony Levin fick minst lika mycket applåder som PG när han kom in.

Avis. Utomhuskonserter med bra PA kan låta anständigt, när ljudnissarna slipper bekymra sig med jobbiga reflexer. Men synd att du missade det visuella för det tyckte jag PG bitvis lyckades riktigt snyggt med och dessutom med kul konstnärssamarbeten.

Levin och Katché drog mest applåder i Globen också. Inget oävet komp.

BellsnWhistles skrev:Men på PG så var ljudet klart bättre efter pausen (men fortfarande uselt med tanke på biljettpris och de resurser en sådan artist borde ha), så något major fel gjordes från början, som man sedan försökte med viss framgång rätta till.

Ja, kanske lät det lite mindre uselt efter paus. Eller så hade öronen bara gett upp vid det laget. Det blev öronproppar på slutet för min del. Jag ska göra ett försök till i Globen och se till att hamna framför högtalarstacken så att direktljudet förhoppningsvis dränker den hopplösa efterklangen.

BellsnWhistles skrev:Jag är anti till allt mellansnack så fort det pekar åt politiskt/religöst/klimatrelaterat håll.
PG höll sig relativt lugn. Har annars otroligt svårt för artister/kändisar som vill ta tillfället i akt att propagera för deras politiska, religösa eller andra åsikter, bara för att de har möjligheten, inte för att det är en del av deras framträdande. Oprofessionellt.
Notera att jag inte tyckte PG hamnade där.

Jag tycker det funkar när artisterna sätter låtarna i sitt personliga perspektiv eller relaterar snacket till sitt konstnärsskap/skapande. Det tycker jag adderar till upplevelsen. Rädda världen predikan funkar inte.
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav matssvensson » 2023-06-19 04:26

40 000 fans kan inte ha fel - volym ÄR viktigare än dynamik.

The Weeknd Tele2 Arena:
Bild
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
Prozac
 
Inlägg: 703
Blev medlem: 2003-09-25
Ort: Väster om Sthlm

Re: Senaste konserten

Inläggav Prozac » 2023-06-21 10:59

Nitzer Ebb & Front 242 på Münchenbryggeriet 15 april, Join the forces tour 2023.

Nitzer Ebb
NE F242 1-1.jpg
NE F242 1-1.jpg (265.4 KiB) Visad 5156 gånger


Front 242
NE F242 2-1.jpg.png
NE F242 2-1.jpg.png (847.22 KiB) Visad 5156 gånger


NE F242 3.jpg.png
NE F242 3.jpg.png (261.44 KiB) Visad 5156 gånger
Ha en fortsatt trevlig dag.

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav matssvensson » 2023-06-23 11:53

Prozac skrev:Nitzer Ebb & Front 242 på Münchenbryggeriet 15 april, Join the forces tour 2023.

Hårt. Dominerade volym över dynamik där också?
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
Prozac
 
Inlägg: 703
Blev medlem: 2003-09-25
Ort: Väster om Sthlm

Re: Senaste konserten

Inläggav Prozac » 2023-06-25 18:53

matssvensson skrev:
Prozac skrev:Nitzer Ebb & Front 242 på Münchenbryggeriet 15 april, Join the forces tour 2023.

Hårt. Dominerade volym över dynamik där också?


Dynamiken var det sisådär med (ett ganska jämnhögt malande), men volymen var lägre än vad jag väntat mig. Blev positivt förvånad men jag misstänker att gubbarna i banden lider av svårartad tinnitus vid detta laget och vill hålla igen lite.
Ha en fortsatt trevlig dag.

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Senaste konserten

Inläggav matssvensson » 2023-07-03 05:38

Jösses! Vad man kan åstadkomma med fyra gitarrer, ett par tablas och sju röster. Tinariwen Slaktkyrkan 2 juli.
Bild
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5173
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Re: Senaste konserten

Inläggav rqu » 2023-07-16 11:05

Papa Dee & Governor Andy på Svängen på Runmarö. Tyvärr eller kanske lika bra det, så syntes inte Papa Dee till alls, ryktet sa att han var för berusad... Skönt med litte avspänd reggae ragga i alla fall

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Senaste konserten

Inläggav Almen » 2023-07-16 15:07

Helena Ek & Peter Jansson i Sunne kyrka, "Folkton, jazz och visa".

Helena Ek är en fantastisk barocksångerska, tillika i närliggande genrer såsom ovanstående, och fuskar även på vevlira och fiddla. Peter Jansson kände jag inte till så mycket tidigare, men han är en helt grym basist.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

FöregåendeNästa

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster