Moderator: Redaktörer

PekkaJohansson skrev:Efter en fantastisk inledning på popkvällen med psykedelika-samlingen "Rubbles vol 2" spelas nu Hall & Oates-albumet "Along the red ledge" på japansk cd-utgåva från 1989 - inte så tokigt det heller även om soulpop inte är mitt favoritgebit. Har också hunnit med Kikki Danielssons/Chips schlagerrökare "God morgon" och "Dag efter dag" på en nyinförskaffad samling. När detta skrivs kammar Hall & Oates till sig med tydliga Spector-influenser på spår 3.
Edit: Efter att ha letat i tio år efter "God morgon" på en ljudtekniskt godtagbar utgåva upptäcker jag till min glädje att både "God morgon" och "Dag efter dag" finns på Sony-samlingen "Lasse Holms bästa" från 1995 som jag har haft i hyllan sedan dess. Hade missat det av tre skäl: konvolutbilden är särdeles rörig, "God morgon" är hopskrivet till "Godmorgon" och Chips hade vid denna tid bytt namn till Sweet 'n' Chips. På Lasse Holm- och Mariann-humör måste jag bara spela Janne "Lucas" Persson och "Växeln hallå" samt "Minimotorbike" (båda för övrigt med gamle Streaplers-sångaren Gert Lengstrand som medkompositör)!
Med vänlig hälsning
Pekka

. Jag ger mig inte, utan lyssnar vidare
 . Jag ger mig inte, utan lyssnar vidare  

.
 .

). Det skojigaste på denna samling är ändå de engelska versionerna på Engel och Du hast
 ). Det skojigaste på denna samling är ändå de engelska versionerna på Engel och Du hast   

.
 .

. Repetetiva sequencers och en stor ljudmatta byggs upp under musikens utveckling. Just dessa sequencers skall, enligt vad jag läst, vara första gången TD började använda dessa och sedan även blivit synonymt med "Berlin School-genren".
 . Repetetiva sequencers och en stor ljudmatta byggs upp under musikens utveckling. Just dessa sequencers skall, enligt vad jag läst, vara första gången TD började använda dessa och sedan även blivit synonymt med "Berlin School-genren".

.
 .
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster