Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Efter en fantastisk inledning på popkvällen med psykedelika-samlingen "Rubbles vol 2" spelas nu Hall & Oates-albumet "Along the red ledge" på japansk cd-utgåva från 1989 - inte så tokigt det heller även om soulpop inte är mitt favoritgebit. Har också hunnit med Kikki Danielssons/Chips schlagerrökare "God morgon" och "Dag efter dag" på en nyinförskaffad samling. När detta skrivs kammar Hall & Oates till sig med tydliga Spector-influenser på spår 3.
Edit: Efter att ha letat i tio år efter "God morgon" på en ljudtekniskt godtagbar utgåva upptäcker jag till min glädje att både "God morgon" och "Dag efter dag" finns på Sony-samlingen "Lasse Holms bästa" från 1995 som jag har haft i hyllan sedan dess. Hade missat det av tre skäl: konvolutbilden är särdeles rörig, "God morgon" är hopskrivet till "Godmorgon" och Chips hade vid denna tid bytt namn till Sweet 'n' Chips. På Lasse Holm- och Mariann-humör måste jag bara spela Janne "Lucas" Persson och "Växeln hallå" samt "Minimotorbike" (båda för övrigt med gamle Streaplers-sångaren Gert Lengstrand som medkompositör)!
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster