Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:jogge, du verkar vara inne i en sjusärdeles lyckad blandning av 60- och 80-tal! Bättre än så blir sällan musiklyssningen - åtminstone inte om man sätter streck omkring 1987! Jag blir närmast rörd över dina senaste rapporter - "Cambodia" är Kim Wildes (och förstås broder Ricks) bästa ögonblick och "Upstairs at Eric's" är bland det bästa som har gjorts i syntpopmusikhistorien. Själv poppar jag vidare med diverse franska 60-talssångerskor, tidiga Eurythmics (väldigt bra namn på en popgrupp och bättre än föregångarna The Tourists som ändå inte är alltför dåligt) samt en del Kate Bush.
God fortsättning, alla musikelefantaster!
Med vänlig hälsning
Pekka
makesrain skrev:Agnes Obel, Aventine.
Ny bekantskap för mig, riktigt trevligt. Det här är hennes andra skiva, blir nog att lyssna på hennes första också innan kvällen blir sen.
hifikg skrev:makesrain skrev:Agnes Obel, Aventine.
Ny bekantskap för mig, riktigt trevligt. Det här är hennes andra skiva, blir nog att lyssna på hennes första också innan kvällen blir sen.
Grattis! Till att ha upptäckt henne alltså. Riktigt duktig. Jag har fyra album i min samling, kanske finns fler om man streamar.
makesrain skrev:hifikg skrev:makesrain skrev:Agnes Obel, Aventine.
Grattis! Till att ha upptäckt henne alltså. Riktigt duktig. Jag har fyra album i min samling, kanske finns fler om man streamar.
Tack, ja, jag gillar verkligen skivan! Skulle slängt på (om man kan säga så när man strömmar?) första skivan men råkade glida in på Kim Wildes första och den måste ju lyssnas färdigt på
hifikg skrev:Kör också nostalgi...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster