Svante skrev:...jag väntar på paketet, så får vi se om det är en förstörd version som anländer.
Hör av dig om ditt paket låter kass, om en månad är min skivspleare igång igen och jag kan rippa direkt från vinylen om du vill....
/ B
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:...jag väntar på paketet, så får vi se om det är en förstörd version som anländer.
Bill50x skrev:Svante skrev:...jag väntar på paketet, så får vi se om det är en förstörd version som anländer.
Hör av dig om ditt paket låter kass, om en månad är min skivspleare igång igen och jag kan rippa direkt från vinylen om du vill....
/ B
Bill50x skrev:Nagrania skrev:Skivan är ju lite märklig och det låter som om den skulle vara inspelad i en replokal. Snacka om akustiskmusik.... det låter förjävligt tycker jag och efter en genomlyssning så är det egentligen bara en låt (10) som är bra, Egyptian Reggae. Jag har också lyssnat på den inspelningen som är gjord 1996 å den är urk! En himla massa bas det e´va det är. Jag var tvungen att koppla in ett HP filter vid 125Hz för att det skulle bli njutbart. Men låten Egyptian Reggae går rakt in i skallen på en, så akta er för den.
I en bra anläggning så låter det verkligen som om dom stod och repade i en källarlokal. Men jag tycker det låter väldigt bra för just så låter det i den sortens lokaler. HiFi på högsta nivå alltså! Skivan är mycket enkelt inspelad och inte förstörd med en massa kommersiell anpassning. Så långt från Steeley Dan man kan komma med andra ord.
Hela LP´n är helt underbar och den spelas lite då och då hos mig.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster