Accelerator - the big one 2006

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
norman

Accelerator - the big one 2006

Inläggav norman » 2006-06-29 21:32

Nån som skall gå på denna festival i malmö (3:e juli), göteborg (5:e) eller stockholm (6:e)?

Själv jobbar jag och kan nog inte gå, får sitta och gråta över att jag missar jenny lewis and the watson twins och alla andra intressanta band....

http://www.luger.se/accelerator/

Rollo

Inläggav Rollo » 2006-06-29 21:48

Japp, jag tänkte besöka festligheterna i Stockholm.

I år är första gången på länge (Jag börjar bli gammal!) har jag känt till majoriteten av banden.

Överlag har de senaste årens acceleratorer alltid lett till spännande upptäckter. Jag förväntar mig att min ökade förkunskap i år kommer att förhöja upplevelsen ytterligare.

Känns som om det kommer att bli tre intensiva dagar - först kickoffen på Debaser den femte, sedan Accelerator kvällen därpå, sedan Allsång på Debaser den sjunde.

Jag tänkte fokusera på några mesigare akter - Regina Spektor, Josephine Foster och Essex Green och sedan driva runt lite planlöst. Någon som har några bra tips? Jag såg Regina Spektor på Södran i vintras och det var magiskt bra, men hom kanske inte kommer till sin rätt på festival. Vi får se.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-06-30 01:55

Jag är väl för rockig för såntdär.. men esseg grenn är ju mysiga i den lilla skala jag hört dem. Mysig musik SKA inte underskattas - det är ofta den som spelas mest!

/J
admin

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2006-06-30 02:03

jag ska gå, i sthlm såklart
atmosphere lär bli hur bra som helst

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-07-04 10:38

Om Raconteurs hade spelat i Göteborg så hade jag absolut sett till att gå, de krockade ju med Franz Ferdinands fantastiska konsert i Roskilde... :?

Återgå till Musikstugan