Sweetspot

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Sweetspot

Inläggav Koffe » 2006-07-23 04:09

På besök hos svärföräldrarna. Huset fullt, någon var tvungen att sova i tält. Jag ”offrade” mej. Sommarnatt i vårt ultralätta sporttält, inköpt sommaren innan vi blev familj på riktigt. Sen har äventyren fått ge vika och jag noterar +10 på vågen. Där ligger jag i den varma natten. Det är så varmt att jag ligger i kalsongerna ovan på sovsäcken. Syrsorna sjunger.

Jag hade på mej min iAudio mp3-spelare. Det enda som störde var lukten från mina vita Converse, (vad är det för sjuk människa som har gjort gummiblandningen i dem?) och det faktum att ljudet från Syrsorna läckte in i lurarna. Lyssnade på inspelningar gjorda av David Bowles. Den stunden var en av de mest intensiva lyssningsupplevelser jag någonsin har haft. Det, vänner, är ”sweetspot”.

Användarvisningsbild
Manzarek

Inläggav Manzarek » 2006-07-23 14:53

I den lilla staden karlshamn går jag flera ggr om dagen för att rasta min chinese crested powder puff. Denna vecka var det stadsfestival. En "högtid" jag besöker ytterst ekonomiskt.

Men promenaderna med hunden har gjort mig till en mer flitig besökare än förr om åren. För att ändå hålla distansen - till alla stånd med färgglada halsband, langos vagnar och människor oförmögna att hantera alkohol - har The Police blivit räddaren i nöden. Urban reggae tillika samhällskritisk rock med en Sting Mater artium necessitas, fortfarande oförstörd av Magnas inter opes inops. Sony Ericsson W550i har till Koss Porta Pro levererat "Spirits in the Material World" så förförande att jag drabbats av hybris, känt mig som Jim Morrison i det sena 60-talets LA, och upplevt stadsfestivalbesökarna som irrande efter mening bland en ytlig kommers omgärdad av pubbarnas blötbasvrålande "Living next door to Alice", "Mustang Sally" och "Back in the USSR", om och om igen. Jag vandrade igenom gatornas kaos medan sången placerad i och runt omkring mitt huvud, perfekt och sant berättade vad som hände runt omkring mig.
The world divides into facts

Ludwig Wittgenstein

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-07-25 16:56

I kväll blir det Jussi Björling - Flacar i tälet :-)

Återgå till Musikstugan