Underworld - Dubnobasswithmyheadman

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n0p

Underworld - Dubnobasswithmyheadman

Inläggav n0p » 2007-01-06 22:28

fatherjohn skrev:A pulsating techno soundtrack to a long lonely night in a dirty city. Ominous sounding synths and subtle house beats take you on a sublime yet creepy journey that makes for their most artistically accomplished work, even if it lacks some of the immediacy of its follow up Second Toughest In The Infants. Highlights include "Cowgirl", "Dark and Long" and the seedy neon downbeat of "Dirty Epic".

källa: http://rateyourmusic.com/release/album/ ... myheadman/

Det där citatet förklarar ganska bra vad den här skivan går ut på, la över den på min mp3-spelare och det är en härlig skiva att röra sig till, man behöver inte processa så mycket information från musiken utan man flyter bara med.

Rekommenderas!

Användarvisningsbild
manger

Inläggav manger » 2007-01-06 22:57

Got it! Got them all! Love them all... :D
semper simplicissima solutio

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-01-07 15:28

Har haft den i min skivinköpslista i flera år. Har aldrig blivit av att jag köpt den, men det kommer nog...

...framförallt nu när jag är så jävla inne på elektroniskt! Dock är jag galet sur på amazon.de (de som har all den bästa elektronikan...) eftersom de är så jävla dåliga på frakter! 130€ beställningen hade drygt 50€ frakt.. :|

Nåja. Om ni säger att den är bra ska jag bumpa upp den i skivinköpslistan igen. :)

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2007-01-07 18:24

Dubnobass.. och Second Toughest In The Infants tycker jag är de bästa underworldskivorna (=riktigt bra), senare skivor gillar jag inte alls lika mycket.

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2007-01-08 14:40

Second Toughest In The Infants extra skivan (alltså cd2 i dubbel utgåvan) är klart bästa skivan från Underworld, tycker jag som har alla. Men det är den ända jag lysnar på längre.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Återgå till Musikstugan