Madonna - Confessions On A Dance Floor

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vigor

Inläggav Vigor » 2007-02-17 02:15

En festlig grej på nya skivan är det där fantastiskt coola fenomenet som uppstår när baskagen triggar kompressorn som ligger över hela mixen á la Eric Prutts.

Lyssna på syntmattorna som försvinner så fort baskaggen trampar till! Låter som om nån lite överförfriskad polare rycker i stereons volymratt i takt med musiken. Så jäla fett asså! Varför har inte alla plattor det soundet? Tror det skulle funka extra bra på storbandsjazz! Syntmattorna droppar minst 6dB vid varje kaggeslag!

Allvarligt talat, vem VILL ha det så? Är det verkligen ett medvetet val från Madonnas sida?

MP3, CD, SACD, vinyl... Egalt i mina öron. Den där plattan lät GARANTERAT apa långt innan mastringsclownerna satte sina klor i den.

Att diskutera medieformat på "Confessions on a dance floor" känns lite som att diskutera olika fabrikat på motorolja till en bil med fyrkantiga hjul...

Både Madonna och hennes skivköpare förtjänar bättre än såhär.

(Så blev man Mr Gnällspik igen dårå)[/b]

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-02-17 10:33

Jag tog ner som MP3 och lyssnade igenom den. Det är inte min sorts musik och har väl aldrig gillat Madonna.
För mig låter allt likadant och mycket trist.
Men man kanske ska se hennes konserter, inte lyssna på hennes musik??!!
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-02-17 14:45

PekkaJohansson skrev:Det visade sig efter en enkel googling att "Confessions..." finns på en rosa dubbel-LP. Hos Ginza kostar den 279 kronor. Ljudkvalitetsrapporter har jag inte hittat några.

Mvh Pekka

Det finns två släpp, ett europa släpp och så ska det visst finnas ett numrerad US släpp. Det sägs att USA släppet är vassare.

Ray of light har jag för mig låt väldigt bra på vinyl med, ksa nog lyssna om den med.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Föregående

Återgå till Musikstugan