Har just avnjutit Pink Floyds Earl's Court-konsert, filmad den 20 oktober 1994. Alltså knappt två månader efter deras helt fantastiska Ullevi-konsert, en konsert jag vissa dagar rankar som mitt absolut största konsertminne. Alla kategorier... Vad finns då att säga om Pulse? Tja, varför inte börja med att konstatera: Detta är (nog) det bästa jag någonsin sett i konsertväg, inte bara IRL alltså utan nu oxå på dvd!
Och som om inte konserten vore god nog så innehåller även denna dubbel-dvd så mycket spännande, kul och intressant extramaterial att hälften hade räckt för att jag skulle blivit överväldigad. Ta t.ex. Billy Corgans rörande hyllningstal till Pink Floyd, på Hall of Fame-galan. Ett tal som avrundas med att Pink Floyd framför Wish You Where Here tillsammans med Corgan på akustisk gitarr. Man kan bli tårögd för mindre.
Mer features finns, bl.a. i form av en turnéfilm (Say Goodbye To Life As We Know It) konsertklipp (Bootlegging the Bootleggers, 5 låtar), screen films (13 + 6 alternativa versioner), videos (3 st), omslagsfoton m.m. Okej, detta s.k. extramaterial kanske mest tilltalar Pink Floyd-nördar (som undertecknad med familj) men det mesta ger verkligen någon form av mervärde.
Köp genast denna fantastiska dubbel-dvd! (Kostar 139 kr här!)