Terry Bozzio spelar med Korn!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Terry Bozzio spelar med Korn!

Inläggav Almen » 2007-02-27 19:41

8O

Launch Radio Networks reports: KORN frontman Jonathan Davis has nothing but praise for the band's new "temporary" drummer, Terry Bozzio. Davis told Launch that not only is Bozzio an incredible player, but he's bringing a new dimension to KORN's music for the band's next album. "He's hands-down the most incredible drummer I've ever seen in my life," Davis said. "He plays this drum set that's a beast. Getting him in the studio, first day we wrote a song and we were off to the races. We wrote a song a day while he was here and it's really, really cool, progressive-type stuff. We're really excited, it's brought something different to the band definitely. I can't wait for kids to hear what we're doing with this guy. It's gonna blow 'em away."

KORN is currently recording its eighth studio album and plans to release it this summer. Terry Bozzio will also join the band on tour this year, which will likely include a 2007 edition of the Family Values Tour.

Bozzio is filling in for original KORN drummer David Silveria, who announced in December that he was taking a hiatus from the group.

Jonathan Davis first worked with Bozzio on the soundtrack to the movie "Queen of the Damned". The drummer is best known for his work with FRANK ZAPPA, JEFF BECK and MISSING PERSONS.

Från Blabbermouth.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Lust

Re: Terry Bozzio spelar med Korn!

Inläggav Lust » 2007-02-27 22:07

Almen skrev: The drummer is best known for his work with FRANK ZAPPA, JEFF BECK and MISSING PERSONS.

Missing Persons var i mina öron ytterligare ett projekt där duktiga musiker vill tjäna pengar genom att göra musik utifrån hur det låter på hitlistorna.

Det är sällan det lyckas...

Gjorde de mer än en LP?

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Re: Terry Bozzio spelar med Korn!

Inläggav Slartibartfast » 2007-02-28 05:02

Med tanke på hur Kornsångaren (rätt?) uttalade sig tror jag inte riktigt han vet vad han fått tag på... ;)

Lust skrev:
Almen skrev: The drummer is best known for his work with FRANK ZAPPA, JEFF BECK and MISSING PERSONS.

Missing Persons var i mina öron ytterligare ett projekt där duktiga musiker vill tjäna pengar genom att göra musik utifrån hur det låter på hitlistorna.

Det är sällan det lyckas...

Gjorde de mer än en LP?

Är det samma Missing Persons vi tänker på? Herr och fru Bozzios projekt med den gamle vapendragaren Patrick O'Hearn?

Fast såklart, de var väl duktiga musiker allesamman och vem vill inte tjäna pengar?

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-02-28 09:01

Dessutom blev väl, om jag förstått saken rätt, O'Hearn och Terry duktigt blåsta av Dale? Nå, den som ger sig in i leken...

Min formulering blir dock "The drummer is best known for his work with FRANK ZAPPA, BRECKER BROTHERS and UK."
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-02-28 12:53

Hittade en hel del som jag inte kände till om Missing Persons här:

http://www.marstalent.com/bio_missing_persons.htm

Det är hur som helst en av mina favorit-trummisar.

Retar mig fortfarande på den taskiga mikningen och mixningen av hans set under "Zappa plays Zappa" på Globen senast.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-02-28 19:57

Lust skrev:Retar mig fortfarande på den taskiga mikningen och mixningen av hans set under "Zappa plays Zappa" på Globen senast.

Han har vad jag har förstått det fasta mickplatser mellan alla trummorna i settet. Direktmickningen för trummorna är just i mitten av ett större antal pukor extremt nära slagskinnen - tordes rendera klippningar...

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-03-01 01:22

Slartibartfast skrev:
Lust skrev:Retar mig fortfarande på den taskiga mikningen och mixningen av hans set under "Zappa plays Zappa" på Globen senast.

Han har vad jag har förstått det fasta mickplatser mellan alla trummorna i settet. Direktmickningen för trummorna är just i mitten av ett större antal pukor extremt nära slagskinnen - tordes rendera klippningar...

[slrt]

Felet var att Hi-haten var alldeles för stark och övriga cymbaler gick inte ut alls. Själva trummorna var väl någorlunda, men det är balansen som är viktig. Det var inte heller något större set han körde på, så jag vet inte om det hade fasta mikplatser som hans ordinarie tydligen har.

Det var tyvärr långt ifrån den ordinarie trummisens ljud, för det lät riktigt bra.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-03-01 01:41

Lust skrev:Felet var att Hi-haten var alldeles för stark och övriga cymbaler gick inte ut alls. Själva trummorna var väl någorlunda, men det är balansen som är viktig. Det var inte heller något större set han körde på, så jag vet inte om det hade fasta mikplatser som hans ordinarie tydligen har.

Det var tyvärr långt ifrån den ordinarie trummisens ljud, för det lät riktigt bra.

Jag var också på Zappa plays Zappa men satt väldigt dåligt till för att mitt uttalande om ljudet ska vara givande. Dock kan jag tänka mig att eftersom han körde sitt set och framförallt sina cymbaler (dock utan klockorna, hälften av alla chinas, utan alla octagons (eller vad de ska kallas) samt utan sina extra pedaler) så hade nog ljudteknikern lite problem med hur han skulle mixa ihop cymbalerna. Och eftersom de låter "lågt" så höjdes säkert klumpen "cymbaler" på mixerbordet och HiHaten hängde med i den klumpen. Tror du inte? Jag kommer inte ihåg hur jag tyckte det lät om hans trumgrejor tillsammans med bandet faktiskt, men jag minns lite av Black Page och Punky's Whips! :D Nåja... jag vet inte vart det hela är påväg, men jag kommer ihåg att jag inte gillade ljudet den kvällen. :)

[slrt][/url]
admin

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-03-01 02:24

Slartibartfast skrev:
Lust skrev:Felet var att Hi-haten var alldeles för stark och övriga cymbaler gick inte ut alls. Själva trummorna var väl någorlunda, men det är balansen som är viktig. Det var inte heller något större set han körde på, så jag vet inte om det hade fasta mikplatser som hans ordinarie tydligen har.

Jag var också på Zappa plays Zappa men satt väldigt dåligt till för att mitt uttalande om ljudet ska vara givande. Dock kan jag tänka mig att eftersom han körde sitt set och framförallt sina cymbaler (dock utan klockorna, hälften av alla chinas, utan alla octagons (eller vad de ska kallas) samt utan sina extra pedaler) så hade nog ljudteknikern lite problem med hur han skulle mixa ihop cymbalerna. Och eftersom de låter "lågt" så höjdes säkert klumpen "cymbaler" på mixerbordet och HiHaten hängde med i den klumpen. Tror du inte? Jag kommer inte ihåg hur jag tyckte det lät om hans trumgrejor tillsammans med bandet faktiskt, men jag minns lite av Black Page och Punky's Whips! :D Nåja... jag vet inte vart det hela är påväg, men jag kommer ihåg att jag inte gillade ljudet den kvällen. :)

[slrt][/url]

Vad bra, då behövs inte så många förklaringar...

Satt väldigt nära mixerbordet, vilket gjorde det hela än mer oförståeligt för mig.
Man hörde att det rattades på hi-haten några gånger (från för stark till alldeles på tok för stark). Sedan tror jag inte att övriga cymbaler gick ut mer än genom pukmikarna.

Vill tillägga att jag älskar Bozzios halvöppna hattar, men här tog de över helt.

Men du har rätt, vi kanske ska avsluta det här... Det lät inte bättre hur mycket vi än diskuterar saken. Men det var förbannat bra tyckte jag.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-03-01 12:45

Lust skrev:...Det lät inte bättre hur mycket vi än diskuterar saken. Men det var förbannat bra tyckte jag.

:D

Vad tycker duom Korn då? Jag köpte albumet Follow the Leader efter singeln Got the Life men insåg att jag var hel ointresserad av säckpipemetall... tycker dock att de tidigare skivorna var bra! Har lyssnat igenom lite av deras senare material också, men insett att jag inte är imponerad av rap som ligger på en slappbas på nedstämda H-strängen tillsammans med ett white-trash-hiphopigt komp. ;)

Men Bozzio kanske kan ändra på det hela?! :D

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-03-01 12:59

Låter ju hyfsat lovande med
Korn skrev:We wrote a song a day while he was here and it's really, really cool, progressive-type stuff. We're really excited, it's brought something different to the band definitely.

Men de flesta skivor är väldigt bra innan de är klara.

Återgå till Musikstugan