Välsorterade fonogrambutiker i Stockholm?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morgan

Välsorterade fonogrambutiker i Stockholm?

Inläggav Morgan » 2007-03-16 23:50

Jag skall upp till hufvudstaden i helgen, och vill köpa en present till farsan (en konsert-DVD med Alison Krauss). Kan ni som känner till utbudet hjälpa mig med var man hittar välsorterade skivbutiker i Stockholm som kan tänkas ha sådant?

Tackar på förhand.

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2007-03-17 00:17

Ja förslagsvis Mega på Sergelstorg. Men du kan ju kolla första på deras hemsida www.megastore.se om dom har det du söker.

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2007-03-19 14:50

Tyvärr minskar antalet "full"-sorterade skivbutiker Stockholm. Nu finns det nog bara två kvar, Mega vid Sergels Torg och NK:s skivavdelning. 4 tr. Åhlens City har kraftigt minskat sin tidigare ganska bra skivavdelning men Alison Krauss kan dom nog tänkas ha där.

Det finns några nischbutiker med bra sortiment i sina genrer, men om det finns någon just för country är mer än jag känner till, det är inte min normala musik, även om jag tycker just Alison Krauss är rätt bra. Min favorit-countryartist är annars Gillian Welch, henne är jag definitivt kär i. Hon är en sån där artist som bara är genialt bra helt enkelt, oberoende av genre.

Användarvisningsbild
knaster

Inläggav knaster » 2007-03-26 11:53

mapem skrev:Tyvärr minskar antalet "full"-sorterade skivbutiker Stockholm. Nu finns det nog bara två kvar, Mega vid Sergels Torg och NK:s skivavdelning. 4 tr. Åhlens City har kraftigt minskat sin tidigare ganska bra skivavdelning men Alison Krauss kan dom nog tänkas ha där.

Åhlens City är verkligen ett tragiskt förfall, de hade ett sådant brett utbud tidigare med "smal" musik. Men icke längre. Flyttade från stan för ca tre år sedan och vid mina senaste besök så har jag upptäck hur svårt det har blivit att hitta musik i sthlm. Personligen handlar jag gärna på Record Hunter vi St Eriksplan. Mest hiphop/electronica/begagnat där.

.knaster

Återgå till Musikstugan