Dylan!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

JeLe

Dylan!

Inläggav JeLe » 2007-04-01 22:35

Precis hemkommen från Dylan i Scandinavium, underbar koncert! :D
Synd att de inte hade någon storbildskärm, såg bara en gubbe som lät och rörde sig som Dylan, men det duger nästan lika bra det.

Någon mer Dylan-fan?
Intryck?
Senast redigerad av JeLe 2007-04-02 08:48, redigerad totalt 1 gång.
Faktiskt.se=mobbarforum
Tack för kaffet och adjö.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-04-01 23:11

Har en kamrat som är riktig Dylan-fan. Fd Göteborgare som nu bor i Sthlm och som först var på Debaser-konserten, därefter Globen och idag på Scandinavium.

Pratade med henne i fredags och hennes intryck var att Globen-konserten var mycket bra men att Debaser var ännu bättre. Men Bobs humör verkar skifta från dag till dag så om Scandinavium var något att ha, det vet jag inte förrän imorgon :-)

/ B

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-01 23:53

Själv har jag sett Dylan två ggr i Roskilde och den ena konserten var sämre än den andra, därför valde jag istället att besöka Storan i kväll och konserten med The Waterboys. Mike Scott & Co levererade en mycket bra konsert, där särskilt den andra halvan var lysande. Klassiker som Old England, The Pan Within, Red Army Blues, Be My Enemy och Fisherman's Blues fick Storan att gunga till slut! :)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-02 00:08

JeLe

Jag är Dylanfrälst. Har varit sen han kom igång, men har bara sett honom live en gång i Scandinavium 1978. Tycker det räcker. Det finns en massa artister och så finns det Dylan. Det är liksom två olika saker.

Användarvisningsbild
Manzarek

Inläggav Manzarek » 2007-04-03 16:59

Stort ämne. Finns så mycket att skriva; Dylan som postpopkulturell gestalt, den sk frihetsvågen i amerikansk 60 och 70- tals film och musik med tankegods i nedstigande led från en euforisk diskurs i Dylans lyrik, gudsbilder i Dylans texter, beatpoesi och Dylan, Dylan och politiska texter, arvet ifrån amerikansk folk, det nasalt väsande fraserandet, ikoniseringen av scenframträdandena- ev baserat på hans sparsmakade lynne,,, vi kan hålla på till 2777.

Detta är bra:
Adekvat bloggpost
The world divides into facts

Ludwig Wittgenstein

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2007-04-03 23:35

Dylans konsert i Globen för något år sedan var bland det sämsta jag någonsin sett och hört. Jag gick innan det var slut. Se där - också en sida av Mr Zimmerman. Inga träd växer till himlen, som bekant.

De sextiotalsplattor jag hittills hört håller måttet, måste jag säga.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Återgå till Musikstugan