Jag har ett par låtar som mina absoluta danstoppen. Dock har jag haft dålig koll på dB'n sen de här låtarna släpptes, så de är tyvärr några år gamla hittar som dyker upp här...
Ed Rush & Optical - Bullit
Tyvärr tycker jag inte att Ed Rush & Optical har gjort några nydanande grejor sedan släppet av
The Original Doctor Shade.
]EIB[ Bad Company - Jellybean
Tyvärr så var deras Sverigebesök (en femtedel besökte Sverige...) inte särskillt trevligt, och när de slutade släppa bra grejor som Bad Company så tröttnade jag. Annars är det gruppen som fick mig att lyssna på dB från början. Dock har de skapat en av de fetaste versionerna av
Mo´ Fire och det är ju cred!
Krust & Die - Cirkus
Krust & Die är ju gamla coolgubbar inom den brittiska scenen och just 2003 gjorde de den underbara låten
Cirkus (den som mixas in vid 1:50) till plattan
I Kamanchi 2003 som rockar behårt. Kanske lite enformig efter en stund, men men...
Dillinja
Har alltid hållit hög kvalitet på sina produktioner såväl som sina liveframträdanden. En hint kan ju vara att
Club dB's framsida (bild från sexårskalaset) är just från intåget till Debaser Medis (som då hette något annat..) och Dillinja kvällen. Det var aptungt!
Återkommer när jag har en till lista. Ska jag vara ärligt så görs det inte så bra dans DnB idag, vilket gör nästa lista bra mycket mer uppdaterad: tekniska listan!
[slrt]
PS Vill man gå på dB-klubb i Stockholm tipsar jag om några siter att hålla koll på framförallt
klubbrekyl/club mir och
Club dB. Dock är den senare i det närmaste nerlagd, och jag rekomenderar verkligen inte någon att gå på Various BPM! Har aldrig varit en trevlig eller rolig upplevelse! DS