De är tillbaka, hurra

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

De är tillbaka, hurra

Inläggav matså » 2006-11-08 14:12

[url]http://www.genesislive.tv/
[/url]

Tyvärr utan Gabriel och Hackett, men jag gillar musiken från Genesis senare era med de tre andra lika mycket :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2006-11-08 15:26

sista bra plattan med dem är ju selling england by the pound sen är det mest patetiskt dravvel och en djävla lekstuga för Phil Collins som för övrigt skulle genomgått en polypoperation för länge sedan så som han låter ta och lobotomera karln samtidigt om inte det redan e gjort :twisted:
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-11-08 16:06

OlA-68 skrev:sista bra plattan med dem är ju selling england by the pound sen är det mest patetiskt dravvel och en djävla lekstuga för Phil Collins som för övrigt skulle genomgått en polypoperation för länge sedan så som han låter ta och lobotomera karln samtidigt om inte det redan e gjort :twisted:

Alltså jag får samma känslor när man jämför "Wind and wuthering" med popdravel som "Invisible touch" (nu är jag ingen expert, men.... wtf) :D

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-11-08 16:27

OlA-68 skrev:... ta och lobotomera karln ...

Va, det är väl gjort redan?

Skämt åsido, sedan PC tog över rodret så har det bara gått utför. Inte kommersiellt men musikaliskt.

/ B

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-11-08 21:51

OlA-68 skrev:sista bra plattan med dem är ju selling england by the pound sen är det mest patetiskt dravvel och en djävla lekstuga för Phil Collins som för övrigt skulle genomgått en polypoperation för länge sedan så som han låter ta och lobotomera karln samtidigt om inte det redan e gjort :twisted:

Håller inte med såklart. Genesis med Collinsera har för min del gjort mästerverk som Second home by the sea, mama, Dukes travel osv. Sedan kan man ta bort dom där klistriga balladerna, där blir det socker på högtalarna.

Sedan det där med lekstuga för Collins stämmer nog inte. De andra har nog mycket att säga till om också.

Men smaken är olika :wink:

Snacka om Abacab live! En ren njutning

Sanningen är att jag anser Genesis med Gabriel är ett Genesis och Collinseran är ett Genesis. Jag gillar bägge, och kanske gillar jag den kommersiella biten, fast i bägge eran, är de långa låtarna bäst.

Dessutom skall de ge ut alla sina skivor dubbeldisc. Vad jag har förstått så skall den ena sidan innehålla dvdljud stereo, flerkanal och den andra Sacd 5.1 och stereo :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2006-11-11 20:25

Lyssnade aldrig på Genesis när det begav sig och har inte fördjupat mig senare heller, men en platta med Phil Collins som jag verkligen diggar är Dance into the light.

Sätts gärna på som stämningshöjare när första biran inmundigas inför kvällens festande. :D

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-11-12 10:43

Ragnwald skrev:Lyssnade aldrig på Genesis när det begav sig och har inte fördjupat mig senare heller, men en platta med Phil Collins som jag verkligen diggar är Dance into the light.

Sätts gärna på som stämningshöjare när första biran inmundigas inför kvällens festande. :D

Hm Collinsfans som jag är (även Gabriel fan) så har jag totalt missat den. Jag skäms för att ha missat, mästarens alster :cry:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2007-05-10 18:16

Ja det får stå för dig, själv håller jag inte med.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-05-10 20:25

Tycker inte han behöver lobotomeras, det räcker med att täppa igen truten på honom.

Tycker nog han gjort bäst ifrån sig i Brand X.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2007-05-11 13:10

Lust skrev:Tycker inte han behöver lobotomeras, det räcker med att täppa igen truten på honom.

Tycker nog han gjort bäst ifrån sig i Brand X.

det är din åsikt och inte min och många andras.

Hade de gjort det (täppat igen truten på hono0m) så hade vi missat (enligt mig såklart och många andra) mästerverk som another day in paradise, In the air tonigt, musiken till Tarzan, West End, och många fler

Jo jag kan accepterar att ni inte gillar Phil Collins, men inte sådant skitsnack som att lobotomera, täppa igen truten. Oxch det verkar som ni är några högfärdiga översittare som bestämmer vad folk skall lyssna på.
Sådana är för mig totalt dumma och jag tycker synd om dom. Jag gillar Collins (hans verk såklart)och är för mig en mycket duktig musiker.

Men visst finns det alster som är mindre bra, men finns ingen artist som har gjort superbt alster hela tiden.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-05-11 13:20

Sorry...

Han är en riktigt duktig trummis.

Han har skrivit en och annan låt jag uppskattar.

Han sjunger riktigt bra på "In the air tonight" och "Mama".

Sedan är det inte så mycket mer...

Det är bara mina egna åsikter, och jag är absolut ingen högfärdig översittare. Uttryckte mig däremot lite fult, men när ribban låg på "lobotomi " kändes det inte så farligt.
Senast redigerad av Lust 2007-05-11 13:24, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-05-11 13:24

Låter intressant!
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-05-11 13:25

Nattlorden skrev:Låter intressant!

Vad?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-05-11 13:27

Trådens topic.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2007-05-11 13:41

Lust skrev:Sorry...

Han är en riktigt duktig trummis.

Han har skrivit en och annan låt jag uppskattar.

Han sjunger riktigt bra på "In the air tonight" och "Mama".

Sedan är det inte så mycket mer...

Det är bara mina egna åsikter, och jag är absolut ingen högfärdig översittare. Uttryckte mig däremot lite fult, men när ribban låg på "lobotomi " kändes det inte så farligt.

Tänkte väl det. Jag blev faktiskt mest förvånad. Har inte upplevt dig som en översittare innan. Sorry att jag också gick för hårt fram

Trevlig helg på dig :)

Återgå till Musikstugan