The Upper Crust!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matereo

The Upper Crust!

Inläggav matereo » 2007-06-12 23:50

Jag vill tipsa om roque n'roll bandet the Upper crust. Ett band som trots att man utstyr sig i 1700-tals outfit, ironiskt komponerar melodier kring rikemans livets plågor, bär peruk, pudrar ansiktena, och vårdar sina beauty spots inte kan ses helt som ett rent plojband.

Musiken drar tydligt åt AC/DC hållet med viss Buzzcocks influens(tycker jag) och är riktigt stabil och rätt.

Det är synd att dom aldrig lyckats spela i Sverige, och det är synd att dokumentären om bandet och hur CIA planerade tillslag mot dem pga misstankar om att de och andra propagerade för monarki i USA inte kan visas återigen av SVT. Man undrar om det finns några säkerhetspoliser med humor alls?

Kul med ett band vars medlemmar kallar sig Lord Bendover, Jackie Kickassis, Count Bassie och Le Duc Distortion :D

Lyssna gärna på deras sk. "gold plated radio" på hemsidan... Jag gillar stakt låtar som "little rickshaw boy", "Budoir" "rockn roll butler" eller "little lord fauntleroy" :mrgreen:

http://www.theuppercrust.org/music.html

Bild
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2007-06-13 00:08

matereo skrev:Musiken drar tydligt åt AC/DC

Det var nog nästan en underdrift, men bra var det om än kanske lite i plojigaste laget för min smak.

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2007-06-13 23:28

Magnuz skrev:
matereo skrev:Musiken drar tydligt åt AC/DC

Det var nog nästan en underdrift, men bra var det om än kanske lite i plojigaste laget för min smak.

Egentligen är dom inte mer plojiga än Alice Cooper eller New york dolls, bara lite tightare konceptuellt.

Klickar man på "let them eat rock" eller "the decline and fall of the upper crust" omslagen i marginalen så får man sig till livs bra punkigare- mer standard rock betonad musik än den som ligger på "cream of the crust".

Observera sångarens fina upper crust Brittiska accent!

Jag har under att antal år tyckt att dom är brillianta :D

Och sångaren är nära på en renässans Bon Scott!
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Återgå till Musikstugan