Patti Smith på Cirkus (sthlm)

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Patti Smith på Cirkus (sthlm)

Inläggav Bill50x » 2007-06-19 10:15

Hon kom, hon sågs och hon segrade.

Mycket trevlig konsert, den numer 60-åriga damen rockar fett. Och med rösten i behåll. Bra ljud också, absolut inte för högt, distat eller vasst, Bara bra helt enkelt.

Alla ni som inte var där, ni missade nåt!

/ B

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2007-06-19 10:23

Av någon outgrundlig anledning har jag aldrig lyssnat aktivt på henne, men blev mycket imponerad av det jag hörde i en intervju, och läste i DN.

Var börjar jag, finns det en lämplig samlingsplatta eller någon skiva som står ut extra mycket?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2007-06-19 13:39

Det finns en samlingsplatta, dubbel CD, "Land". Jag har den. Köpvärd!

Bild

Användarvisningsbild
ignatz

Inläggav ignatz » 2007-06-29 11:06

Jag tyckte faktiskt att det var bättre förra gången men då böljade tempot upp&ner mer än nu. Så himla irriterande att bandet bygger upp världens tryck för att sen köra två-tre balladliknande nummer...

Å andra sidan fick vi rock&roll nigger den här gången! Men hon är så unik i sin genre att jag aldrig skulle kunna låta bli att se henne, kanonbra liveartist.

Användarvisningsbild
Prozac

Inläggav Prozac » 2007-06-29 11:30

åhå, och jag som hörde att det var sopigt.. att hon körde en massa covers från sin coverplatta!! Vem vill höra Pattis version av "everyone rule the world" eller "smells like teen spirit"?? Hon har tillräckligt mycket låtmaterial själv att plocka ihop en konsert från tycker jag.
Ha en rimligt trevlig dag.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-06-29 12:54

Prozac skrev:åhå, och jag som hörde att det var sopigt.. att hon körde en massa covers från sin coverplatta!! Vem vill höra Pattis version av "everyone rule the world" eller "smells like teen spirit"?? Hon har tillräckligt mycket låtmaterial själv att plocka ihop en konsert från tycker jag.

Håller med. En cover hade väl varit OK men i övrigt hade jag hellre lyssnat på hennes eget material.

Fast jag gillade konserten ändå :-)

/ B

Återgå till Musikstugan