Steeley Dan på Jazzfestivalen (Sthlm)

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Steeley Dan på Jazzfestivalen (Sthlm)

Inläggav Bill50x » 2007-07-17 22:46

Just hemkommen från Skeppsholmen. Trevlig afton med Asha Ali, Fibes Oh Fibes, Sophie Zelmani - och så förstås Steeley Dan.

Inte lika tighta som när det begav sig men fruktansvärt bra ändå. Perfektionistmusik som det ändå svänger om. Trevlig avslutning på kvällen för vår del, kändes inte som någon idé att stanna för Eric Gadds räkning...

/ B

Användarvisningsbild
zorro

Inläggav zorro » 2007-07-18 01:41

Jag var inne och kikade lite på sophie.. inte sådär jättespännande! Hon gör sig verkligen inte bra på stora opersonliga scener. Tacka vet jag istället när hon spelade på Rival förra året!
//mvh Johan

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2007-07-18 02:22

Jag och min sambo avstod jazzfestivalen på grund av förra årets usla ljudkvalitet. Annars hade jag gärna sett Steely Dan. Fick mitt lystmäte på livemusik för lång tid framöver av Nisse Hellberg, Chuck Berry och Status Quo på Ulriksdals Slott i förrgår. Får se om jag orkar återkomma med recension.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-07-18 02:30

zorro skrev:Jag var inne och kikade lite på sophie.. inte sådär jättespännande! Hon gör sig verkligen inte bra på stora opersonliga scener. Tacka vet jag istället när hon spelade på Rival förra året!

Kvinnan har ju röst som ett barn. 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Steeley Dan på Jazzfestivalen (Sthlm)

Inläggav PerStromgren » 2007-07-18 20:51

Bill50x skrev:Just hemkommen från Skeppsholmen. Trevlig afton med Asha Ali, Fibes Oh Fibes, Sophie Zelmani - och så förstås Steeley Dan.

Trevlig afton med Asha Ali och Sophie Zelmani, menar du allvar? Det var det sämsta jag (och hustrun) någonsin hört från den scenen! Vi var förvarnade om att det inte var så mycket jazz längre, men soppan som Asha och Sophie levererade var under all kritik!

Fibes Oh Fibes var rätt kul; energin var det ju inget fel på i alla fall. Att inte kolla den stackars gästgitarristens utrustning i förväg var däremot inte speciellt proffsigt. Eller gick den sönder där och då?

SD kommer jag nog (tyvärr?) aldrig att skriva ett ont ord om! 8O Jag är så in i h-e inlyssnad på dom, så att jag känner mig nästan partisk!

Walters kvinnosyn lämnar kanske en del att önska "To bring beautiful women to Sweden is like bringing your wife to The Philippines:" Fler bottnar i den utsagan, inte sant?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-07-19 00:21

perstromgren skrev:
Bill50x skrev:Just hemkommen från Skeppsholmen. Trevlig afton med Asha Ali, Fibes Oh Fibes, Sophie Zelmani - och så förstås Steeley Dan.

Trevlig afton med Asha Ali och Sophie Zelmani, menar du allvar? Det var det sämsta jag (och hustrun) någonsin hört från den scenen!

Fibes Oh Fibes var rätt kul; energin var det ju inget fel på i alla fall. Att inte kolla den stackars gästgitarristens utrustning i förväg var däremot inte speciellt proffsigt. Eller gick den sönder där och då?

SD kommer jag nog (tyvärr?) aldrig att skriva ett ont ord om! 8O Jag är så in i h-e inlyssnad på dom, så att jag känner mig nästan partisk!

Jag bedömmer Asha Ali i ljuset av hennes senaste cd. Att hon var rätt blek från scenen tillskriver jag hennes bristande erfarenhet i sådana sammanhang.

Ja, att gitarren strulade för Fibes oh Fibes kändes lite amatörmässigt, speciellt med tanke på att Spandau Ballets gitarrist Steve Norman var den som skulle spela på gitarren. Kul att komma från England och knappt få vara med på en hel låt...

Sophie Z, ja... Hennes plats är inte på en stor scen (även om nu jazzfestivalens scen inte är så stor) utan på en mer intim scen. Berns eller Nalen skulle passat bättre. Men det hindrar inte att det är bra musik hon framför.

/ B

Användarvisningsbild
Linda

Inläggav Linda » 2007-07-19 03:31

Bill50x skrev:
perstromgren skrev:

Trevlig afton med Asha Ali och Sophie Zelmani, menar du allvar? Det var det sämsta jag (och hustrun) någonsin hört från den scenen!

Jag bedömmer Asha Ali i ljuset av hennes senaste cd. Att hon var rätt blek från scenen tillskriver jag hennes bristande erfarenhet i sådana sammanhang.

Ja, att gitarren strulade för Fibes oh Fibes kändes lite amatörmässigt, speciellt med tanke på att Spandau Ballets gitarrist Steve Norman var den som skulle spela på gitarren. Kul att komma från England och knappt få vara med på en hel låt...

Sophie Z, ja... Hennes plats är inte på en stor scen (även om nu jazzfestivalens scen inte är så stor) utan på en mer intim scen. Berns eller Nalen skulle passat bättre. Men det hindrar inte att det är bra musik hon framför.

/ B

Hej! Du är en av dom få som är positiva här. Ska du till Hågleby också?
Jag ska

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-07-19 12:17

Linda skrev:Hej! Du är en av dom få som är positiva här. Ska du till Hågleby också?

Jag ska

Nä, det har jag inte tänkt.

Idag går vi till Skeppsholmen igen, huvudsakligen för att lyssna på Randi Crawford och Joe Sample. Hittade en radioinspelning på nätet med dom från 2004 och det verkar vara en bra konstellation, svängde fint. Hoppas det gör det ikväll också :-)

/ B

Återgå till Musikstugan