10000 Maniacs

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Magnuz

10000 Maniacs

Inläggav Magnuz » 2004-05-28 17:32

Fick just ytterligare en skiva ur min senaste CDON-beställning, nämligen "In My Tribe" med ovan nämnda grupp. Småtrevlig musik om än inte världsomvälvande. Natalie Merchant som sjunger har tyvärr en lätt grodliknande röstkaraktär i vissa lägen, men annars är det som sagt ganska trevlig lättsmält pop. Någon annan som har något att säga om denna grupp? Jag vet också att fru Merchant gjort några soloskivor, någon som hört och kan uttala sig om dem?

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-06-01 21:10

Jag har deras 'Our Time IN Eden'. Finns ett par ritkigt bra spår där 'Noas Dove' och 'Im Not The Man'. Ljudkvaliten är inte den bästa tyvärr, men det är lyssningbart. :) Gillar hennes röst skarpt! :)
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2004-06-01 21:53

Aha, kanske ska testa den då. Ljudkvallan på skivan jag köpte var helt OK (eller så är det jag som inte har så höga krav :) ). Det är märkligt, det där med hennes röst. På skivan som jag köpte tycker jag som sagt den låter lite konstigt på många ställen, men på skivan Mermaid Avenue med Billy Bragg och Wilco (rekommenderas skarpt, för övrigt) körar hon och där låter det gudomligt.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-06-03 13:58

Jag har hört en soloskiva av henne oxo, lät betydligt bättre än den jag har. Skulle nog försöka hitta US-pressarna... Brukar bli bäst så. :) Min är en Germany-press... *urk*
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Återgå till Musikstugan