Såg ni "Our World" med "All you need is love?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Såg du "Our World"

Ja
1
13%
Nej
6
75%
Vet inte
1
13%

Antal röster : 8

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Såg ni "Our World" med "All you need is love?

Inläggav paa » 2007-10-25 23:24

Ny Tekniks jubileumstidning väcker gamla minnen. Såg ni detta program på TV när det begav sig, en produktion som nog måste betecknas som ett paradigmskifte?

Ett utdrag av programmet finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=aEMksuNqzqg
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2007-10-26 10:19

Nej, det var ett par år före min tid. Däremot har jag förstås sett det senare, och för en tid sedan läst om tillställningen i Beatles-teknikern Geoff Emericks memoarer. En detalj kan jag nämna: Lennon tuggar inte tuggummi för att se cool ut (vilket han ju gör) utan för att han helt enkelt inte hann spotta ut det.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-10-26 10:29

Jag missade ju att nämna det, men jag såg alltså det programmet när det sändes första gången!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-10-26 10:43

Wow. Respekt. :)

Har bara sett det som är med i Anthology. Kan nog inte överskattas socialt och musikhistoriskt, men rent musikaliskt tillhör det väl inte det mest upphetsande som Beatles gjort.

Fast å andra sidan är ju de ofta bra även när de är som sämst. 8)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2007-10-26 10:46

Tack för tipset, paa! Just det här klippet hade jag inte sett tidigare. Kul att se just den bildskygge Geoff Emerick i aktion. Sången, Pauls bas och Georges gitarr är live - vill minnas att George gjorde om sitt solo innan singeln pressades och skeppades ut. Harrison insatser var en ständig källa till oro, om man ska tro Emerick.

Mvh Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
RJohan

Inläggav RJohan » 2007-10-29 11:51

Antagligen såg jag den, men jag var 9 år då och kan ha blandat ihop det med något annat. Men en sak är jag säker på. Det var ingen japansk text i rutan den gången...

JohanR

Återgå till Musikstugan