Reklamen på tv, där någon står och spelar på någon form av blåsinstrument, vet ej vad det kallas, och någon annan går och sparkar sönder instrumentet? Ser ut som en lång flöjt Tror det var reklam för losec mups?
Vad heter instrumentet, ocn när vi hittat det, var hittar man musik med sånna instrument?
Du kan köpa ett sånt instrument i lite exotiska butiker tex, för någon fenhundring har jag för mig, det är ganska meditativt att sitta å blåsa
Mvh Carl
Ja, det är som ett väääldigt långt basreflexrör. Tillverkas av myror som äter upp trädstammar inifrån. Det gäller att ta det när de har ätit lagom mycket.
Har jag för mig.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.
Didgeridoon är ju helt klart en föregångare till dagens Roland TB-303. Kombinationen didgeridoo och techno är rysligt bra, kanske någon kan komma på fler exempel (diverse goatrance o.dyl, kommer inte på nåt på rak arm)
Tänk hur vissa instrument talar direkt till ryggmärgen....!
För aboriginerna är digeridoon ett heligt instrument som bara får spelas av män i rituella sammanhang. Någon västerländsk artist, jag tror det var Madonna, skapade irritation för en del år sen när hon på ett besök på en för aboriginer helig plats tog sig före att blåsa i en digeridoo.
Men dom verkar på senare tid ha fått vänja sig vid att betrakta sitt heliga instrunment som en turistsouvenir som behandlas lite hur som helst.