Direkt från master inspelningar tillgängliga från Linn.

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Alexi

Direkt från master inspelningar tillgängliga från Linn.

Inläggav Alexi » 2007-12-03 16:21

Efter att ha läst Callistos tråd om Stereophiles best of lista hittade jag under editors choice denna intresanta info om Linn recordings:

Studio Master FLAC

If absolute sound quality is what you want then this file is best for you.

FLAC files are lossless at various high bit rates, for example, 48KHz, 88.2KHz and 96KHz (check each title for actual details). The format will be dependent on the actual recording method we used originally. These files offer true "studio quality" and are what was used by Linn to produce the production version of our CD releases.
Desutom är dom DRM fria. Ett mycket kul initiativ som jag hoppas fler kommer hoppa på. Tyvärr så har inte Linn direkt någon musik som faller mig i smaken: http://www.linnrecords.com/linn-help-do ... loads.aspx
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2007-12-03 18:16

Bra initaiv. Kollade lite på linnrecording. Och provlyssnade. Hittande en del som var OK, men musik med sväng var det ont om, hittade lite på jazz-avdelningen. Någon rock finns ju inte alls.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-12-03 19:13

Som sagt: bra initiativ men med dålig musik! Som att börja i fel ände så att säga.

[slrt]
admin

Mikael2

Inläggav Mikael2 » 2007-12-03 19:59

MusicGiants verkar ha hyfsat utbud men tyvärr bara för USA tillsvidare :cry:

http://www.musicgiants.com/

4. What kind of Music is available in the MusicGiants HD Music Store?
MusicGiants is the only High Definition download service that is licensed by ALL the 4 Major Labels, EMI, Sony, Universal and Warner Music Group. New music is being added everyday, view our music catalog

14. Are there any Territory Restrictions?
Yes. To purchase music from MusicGiants, you must live in the United States and use a credit card with a U.S. billing address. International Distribution Coming....

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2007-12-03 23:55

Men Musicgiants har väll inte överföringar direkt från master?
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Mikael2

Inläggav Mikael2 » 2007-12-04 00:55

Alexi skrev:Men Musicgiants har väll inte överföringar direkt från master?

Det dom erbjuder i Super HD måste väl komma från master? Dom skriver ju inte direkt utförligt om vad Super HD är på hemsidan men jag tolkade Atkinson som att det är ett hi-rez format vilket borde betyda minst stereo PCM 24 bitar/96kHz och det kan väl bara komma från master eller? :oops:

Försökte göra en registrering och ladda ned Super HD men lyckades inte få dom att acceptera kreditkortet :(

Ett annat alternativ för HD-musik som kommer finns på http://www.itrax.com men utbudet där var inte så stort heller sist jag tittade.

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2007-12-04 02:38

Jag blir så förbannad på export/import restriktioner på musik. Det är så in i .... korkat! Var fan har de .... skivbolagspuckona varit den senaste 10+ åren? Hallå! Internet!

Här och nu föreslår jag en köpbojkott som alla skivbolag som säljer med exportrestriktioner eller på handelsplatser som tilllämpar dem.

Vi ger dem fram till jul - sen skall export/import restriktionerna och DRM skiten vara borta - annars ingen julhandel!

Återgå till Musikstugan